Blogglov och utflykter.

Det skönaste med att vara hemma och hälsa på familjen är lovet från datorn som annars brukar vara min trogna följeslagare. Sedan har den här julen varit rätt snurrig, både till följd av ledsamma familjehändelser men även därför att herr valp tar mycket tid med alla kisserundor och bus.

Igår var vi uppe en runda till Knopparp och hälsade på. Jag tyckte att det var lika trevligt som vanligt och skönt att det gick så bra att ha med Reno. Mötet mellan Stora Atte och Lilla Reno blev en positiv erfarenhet för alla iblandade. Väluppfostrade hundar får gärna hälsa när ägarna är överens men som vi redan fått erfara på våra hundutflykter är det inte alltid detta respekteras utan en del ägare verkar nöjda med att hunden bestämmer vad som passar sig. Lite tråkigt tycker jag när man inte kan ta hänsyn till andra, liksom jag inte hälsar på alla människor jag passerar behöver faktiskt inte hundar hälsa på varenda annan hund man stöter på- de mår verkligen inte dåligt över att gå vidare och fortsätta med sin promenad.

I alla fall har det blivit hög tid att asa fram laptop och arbete igen och ta nya tag. Snart nog är sverigebesöket över och tentaperioden stundar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0