L is for Liverpool

Det här är den typen av inlägg som väl knappt går att skriva utan att trampa någon på tårna men min blogg bör väl beröra mina tankar. Det påstås att dessa är under 2000-talet är rätt plats för avreaktion och verbal diarre.   De senaste dagarna har det kännts som att det ska bli riktigt, riktigt skönt att sätta mig på flyget tillbaka till England. Där finns min egen vardag, mina grejer och mitt egna utrymme! Visst är det skönt att jobba för en lönecheck, att träffa familj och vänner med mera men det som verkligen tröttar ut är att inte inte bo där jag lever och befinner mig. Att till syvene och sist vara en besökare kan vara minst sagt frustrerande. Det ska helt enkelt bli skönt att åka tillbaka till där jag bor. Även om det innebär att börja om på ny kula med flytt, införskaffning av nödvändigheter etc kommer det vara till huset där jag ska bo och kommer hem en vanlig vardagskväll. Förhoppningsvis blir det av att måla väggarna i en vald kulör, en tripp till IKEA (hemkörning får det ju bli, hyrbil är tyvärr inget alternativ) för att köpa sängmadrass, lite tavlor, och köksattiraljer, en annan tripp till ett trädgårdscenter för att köpa lite blommor att förgylla huset med och förhoppningvis en välvillig mrs Bass som byter ut den synnerligen opraktiska garderoben som tagit upp residens i mitt rum.

Missförstå mig inte, jag trivs med att hälsa på familj och vänner och efter en hel sommar är det inte helt lätt att lämna men samtidigt vet jag ju att flygbiljetten bränner i inboxen. Att jag har ett "annat liv" som väntar. Hoppas morgondagen erbjuder bättring, ikväll vill jag bli underhållen av tvn.


Kommentarer
Postat av: Annie

Hej hej! Gillar din blogg mycket.Jag har själv funderat på att studera i Liverpool ett tag.Hur gick det till när du sökte in? Skulle vara roligt att veta.

2009-08-29 @ 18:56:41
Postat av: Mamma

Känns lite konstigt när du säger att du längtar hem, hemma är väl här? Men kanske inte ändå. Röstar helt klart för den ljusa grå färgen med den dovt blå fondväggen.

2009-08-31 @ 18:37:05
Postat av: Petra

Hej Annie, roligt att höra att du tycker om att titta in här. Jag sökte själv in via den "engelska kanalen", dvs via www.ucas.com (ucas står för university and college application service). UCAS har en sökmotor där du kan hitta universitet med din utbildning. Du verkar dock ha fastnat för Liverpool- superkul! I mitt tycke har de en trevligt universitet med "bra" resurser. På ucas.com laddar du upp dina betyg som vanligt, dock måste du själv skriva ett personligt brev (personal statement) och en person vilken är bekant med din akademiska förmåga tillhandahåller ett letter of reference. Sedan betalar du en handläggningsavgift för att skicka iväg ansökan och håller sedan tummarna! På hemsidan kan du följa din/a ansökningar.



Som sagt- superkul att du funderar på att studera i Liverpool. Jag rekommenderar det varmt, det är ett äventyr. Här gärna av dig med tankar, frågor och funderingar det är bara roligt att kunna hjälpa till. Varma hälsningar, Petra

2009-08-31 @ 18:59:05
URL: http://petragron.blogg.se/
Postat av: Annie

Tack så jättemycket Petra! Detta hjälper mig verkligen på vägen.Ska sätta mig in i det genast. Tacktack igen!

Ha det fint!

2009-09-01 @ 19:37:25
Postat av: Anonym

Tack så jättemycket! Detta hjälper mig verkligen på vägen. Ska sätta mig in i det genast. Tack tack igen! Ha det fint!

2009-09-01 @ 19:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0