Uppdatering

Lite bilder ifrån sommaren följer här nedan. Efter ett 12-timmars skift på jobb är jag förvånansvärt pigg men det ska ändå blir rätt skönt att krypa upp i sängen för imorgon börjar det om från början- i 2 veckor framöver. Dock ser jag framför mig en mer avslappnad höst, rent ekonomiskt sett. Speciellt som CSN har bestämt sig för att kräva ett intyg som inte verkar existera. Mycket konstigt tycker jag, jag kan omöjligen vara den första som studerar vidare i England och någon på CSN:s kontor för utlandsstudier måste kunna upplysa om hur det brukar lösas. Någon skriver jag och håller tummarna! Sedan är ju min förhoppning att äntligen få tid att arbeta som volontär (avlönad är en utopi) på ett djurcenter exempelvis Freshfields Animal Rescue Centre eller RSPCA Liverpool, de verkar behöva allt från hundrastare (!) till receptionister. Hoppas, hoppas att det är något som fugerar från båda håll- får se vad jag kan ordna när jag kommer hem igen.

Som utlovat lite bilder:

Hundvakt var jag ju tillsammans med syster för några veckor sedan.


På väg att möta Frida för en födelsedagsmiddag


Jag och "kusinbarnet" Ebba på lekplatsen i storstan


Kommentarer
Postat av: JL

Hej!

Jag är väldigt intresserad av att studera i Liverpool och har googlat omkring en hel del. Rent generellt undrar jag lite hur det funkar om man vill plugga där? har du några tips? När det gäller ålder osv är det som svenska universitet med allt från 18åringar till 30+?



Mvh,

Joakim

2009-08-18 @ 15:23:35
Postat av: Mamma

Lite tunt med uppdatering, månne det tar hårdare än vad du trodde. Ok, du har förvisso gått genom en hel del denna sommar, brukar ju trots allt ta lite längre tid innan man får de erfarenheter på jobb som du har fått. Men nog är det väl dags att uppdatera lite?

2009-08-20 @ 06:18:59
Postat av: Petra

Liverpool är en bra stad att studera vid i min erfarenhet, däremot kan du förvänta dig att det lär dröja ca 10 år innan staden är riktigt upprustad.



Universitetet i sig själv har bra bibliotek med tillgod till datorer. Det bästa är att kolla in The Times och The Guardian som brukar jämföra universitet, ansöker du direkt till england görs det via www.ucas.com. Det är fortfarande vanligast att det är unga studenter vars föräldrar har råd att låta dem läsa vid universitet. Regeringen har dock satsat mycket på att även de mindre bemedlade eller "mognare" ska våga sig på en högre utbildning.



Ett kort svar- hör gärna av dig så delar jag med mig av min erfarenhet!



/Petra

2009-08-20 @ 10:56:35
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0