Little by little...

Imorse var jag iväg tidigt för att ta mig till frisören. Det är en viss härlig känsla att sätta sig på cykeln och svischa iväg genom staden, istället för att planera med bussar eller leta hutlöst dyra parkeringsplatser. Eftersom det är en elevsalong tar saker lite längre tid men i gengäld är det ju mycket dyrare. Så ungefär ca 4 timmar senare kom jag ut med en mjuk, fin permanent (inte vedervärdiga tantkrullar som bäst liknas vid en golvmopp eller i bästa fall en pudel.) Mycket nöjd är jag!

Sedan har jag även letat upp färgprover som jag vill måla väggarna i huset med. Sparar lite tid och ansträngning när jag kommer tillbaka till Liverpool, tror att det kommer bli supersnyggt! Bara att lämna fram proverna så kan de själva leta upp/blanda till nyanserna. Bra musik från iPoden, lite öl och vin, mat från grillen sedan målar jag och mina snälla huskompisar snabbt de fyra väggarna i mitt rum! Flera flugor i en smäll! Housewarming, sammanhållning och inredning sedan är jag hemma!!

Men nu ser jag att de andra två har börjat med middagen, tror att jag framstår i liite bättre dager om jag går och gör ett handtag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0