Och lite mer av psykodynamiska teorier...

Idag har inte skilt sig särskilt mycket från igår., har dock flyttat till kortsidan av bordet (spanning, spanning) Jag har suttit med näsan såväl som hjärnan i mina böcker sedan imorse. Ibland är det tröttsamt att lockas till att försvara sin tid när jag ju själv vet att det minsann inte är några 08.15-17.00 dagar utan att de allt som oftast blir mycket längre.


Jag har i alla fall befunnit mig i bilen en del också och hunnit bli förbannad över hur många IDIOTER som tydligen har körkort, eller kör utan vad vet jag? Så stressade över att komma hem för att äta middag eller hinna till jobbet i tid eller vad som helst att de inte ens inser att deras beteende riskerar både deras eget och andras (MITT) liv! Det är nog mest skrämmande av allt, att jag tror att en hel del inte ens reflekterar över det! På rundan in till Malmö räknade jag till 4 bilar vars förare tveksamt borde ha k-kortet kvar. (och jag menar naturligtvis inte misstag som alla gör!)


Sedan är det lite avvänjning på G här, har för tillfället ingen mobil. Må så vara att jag sitter uppkopplad på nätet - hemma, och har fast telefon till hands (och min engelska mobil). Och ja, är egentligen kanske inte riktigt utan mobil.....den åkte med mamma så jag vet var den är och har den ju snart tillbaka men det är i alla fall ovanligt för att vara mig. Speciellt eftersom ytterst få söker kontakt via den fasta telefonen, mobilen är mkt smidigare. Nåja, ska inte fundera mer över det nu, det går så bra så att vara utan ett litet tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0