Morgonstunder!

Idag är det påskafton, vilket UNDERBART väder påsken bjudit på hitintills. Jag har minsann inte mycket att klaga på!


Igår kväll var jag hemma hos Frida (NATURLIGTVIS glömde jag att ta bilder, det här börjar bli pinsamt dåligt) tillsammans med Andre och åt middag. Ibland kan jag sakna våra spontanmiddagar men nu är det ju så mycket mer uppskattade. I alla fall fick jag lov att pilla med maten (det märktes kanske att jag för ett kort ögonblick låtsades att det var min lägenhet) och det blev till slut enchiladas med tacoköttfärs och champinjoner. Bubbelvatten-maskinen kom väl till pass, i L'pool är jag den enda som gillar kolsyrat vatten så förvisso har jag det ifred. Sen klantade jag till det lite och lyssnade lite dåligt annars hade jag ju kunnat ta bilen som ändå bara stod på uppfarten, nu fick jag istället för migatt den skulle användas och tog istället bussen hem. Jaja...


Planen för idag är rätt avslappnad, trots att klockan bara är lite över 09.00 har jag redan fått min slö-morgon, nu är det dags att komma igång och plugga. Dagens är biopsykologi (för det tycker jag är roligt, egentligen hade det kanske varit bättre attt plugga psykodynamik eller skriva kriminologiuppsatsen). Sedan måste jag ta en liten uppsamlingsrunda till Frida, lade min svenska mobil på en av köksbänkarna och där ligger den kvar!

I eftermiddag är det GOD MAT som gäller, bjudit in oss på födelsedags-/påskmiddag hos mormor!!! Ser frame mot laxen och köttbullarna mmmm.....Alldeles lagom för helt ärligt är påsken rätt överskattad om man inte är under 10 år eller religiös. Visserligen får vi universitetsstudenter (läs: studentajävlar) lite avbrott i vardagen, möjlighet att träffa familjen och gamla vänner och det är så klart härligt men tack vare 3 termins-systemet hade det ju infallit ett avbrott i alla fall. Har egentligen inte direct med påsken att göra längre.

Hursomhelst, pluggdags var det ju!

update: plus att jag inte har en bok att slappa med, nar det ar pask ar ju biblioteken stangda. argh vad typiskt! (inte alls mitt fel att jag glomde lana en bok tidigare...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0