Krypundan

Som sagt har det varit en lugn dag, en fredag bara därför att det råkade stå det i almanackan. Det är ju både charmen och nackdelen med att vara student, avsaknaden av en vecka som är inrutad efter arbetstider- för det finns ju inga. Inga lediga dagar och inga helger å andra sidan finns det ju oftast inget som hindrar att jag själv väljer när det passar att plugga, kan ju till exempel strunta i det om eftermiddagar som är den VäRSTA tiden på dygnet och istället jobba morgnar, kvällar och natter (hemma i varje fall, blir i många nätter då jag är hemma i sverige).


I varje fall, en fredag kväll som denna finns inte ett jotta på tv (och den hackar) så jag har dragit mig tillbaka till mammas rum (= mitt för natten då hon jobbar) och hade tänkt mig att leta upp en film, antingen att streams fr nätet (hörde lite dåligt på det örat när det rapporterades fr rättegången mot pirate bay) eller kanske mer "laglydigt" fr den externa hårddisken. Annars har jag alltid min deckare!


Funderade på en kopp kaffe men det får nog vara, känns onödigt för en enstaka kopp. Hade jag tagit lite bättre had om mocka-bryggaren hade jag kunnat ordna en espresso men så kan det ju gå när man inte är ordentlig. Ska förmodligen spendera sommaren här, skulle kanske vara värt att köpa en. Att köpa den där helautomatiska espressomaskin som jag egentligen drömmerom har jag definitivt INTE råd till i nuläget. Den där SAECO maskinen får allt bli för min första lön kanske?!

Saeco Talea Giro Super Automatic Espresso Machine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0