Engelsk mark igen

Nu är jag åter på engelsk mark. Resan gick bra, inga problem alls. Möjligen var det inte riktigt inspirerande att lämna ett varmt och skönt Sverige för en svalare om än vårigt Liverpool.

Dagen började i god tid med en tur ut till Bara för att droppa syrran på praktiken, sedan vidare hem för att trycka ihop resväskan- det är fördelen med att inte packa upp särskilt. Nåja, en del saker hittade väl ut ;) Sedan blev det en tur till Obs för att inhandla lunch samt lite färdkost. Smart tips från coachen = mamma som vet av erfarenhet hur hungrig jag blir på resor. Att jag aldrig lär mig att agera enligt det själv är förunderligt.


Resan i sammanfattning;

Kastrup- en grupp ryssar nekades inträde till Danmark. Jag hade lite svårt att förstå vad gubben skrek i luren men han var inte glad och ordet biljett hordes tydligt så jag gissar på pappersstrul. Lite skojigt att titta på tyckte i alla fall vi! Flyger man med SAS får man även gratis tidningar...


Manchester- ingen biljettkassa till coachen var öppen på flygplatsen. Lite otur eftersom vi inte var säkra på om det gick för sig att inskaffa dessa på bussen och hursomhelst hade vi inga pund på oss. Allt löste sig dock som så att vi fick åka med gratis!!! Vi studenter gillar gratis =)


Flyget - gick fort tack vare iPod och korsordstidning :P Hann aldrig ens läsa tidningen


Hallen - Möttes av glada blockkompisar som även dem haft en trevlig helg.

Nu har jag passat på att packa undan lite grann, naturligtvis med en kopp kaffe till hands. Passade på att tända lite ljus (ajabaja, mot reglerna!) för att det skulle vara lite mysigt när jag kollade igenom posten. Nu är klockan nära 23.30 så jag ska se klart på kvällens avsnitt av sjukhuset. Sedan ska jag väl läsa den där tidningen och se till att komma i säng! Jo förresten naturligtvis glömde jag grejer hemma, mobilladdare (som jag trodde låg i bagageväskan men misstänker finns i handväskan jag lämnade hemma) samt bankid- även den i nämda väska. Hmmmm.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0