Funderingar

God förmiddag! Jag vet det blev verkligen något väldigt konstigt med bilderna, tror att jag råkade ta bort länken vilken tillåter att man klickar upp dem, förlåt. Ska se om jag kan redigera inlägget och fixa till detta.

Vet inte om det har framgått här på bloggen men veckan har varit som värsta sortens berg-och-dalbana. Ena sekunden är jag precis där jag vill vara för i nästa inte kunna begripa vad som fick mig att fatta det här beslutet. Konstigt det där, jag trodde att jag skulle sakna Svea Rike och det jag hade där men inte att jag skulle få riktigt hemlängtan. På väg till middagen igår lyckades jag nog oroa mamma lite med en flummig utläggning vilken måste ha lämnat henne tvivlande på om jag var okej eller inte. Fick ringa lite senare på kvällen när ordningen i huvudet var återställd bara för att säga att jag hade träffat en del trevliga personer på fakultets minglet och vi skulle sätta på en film. Fast det var lite svårt att koncentrera sig på samtalet, av naturliga skäl fört på svenska, eftersom alla stirrade. Inte på ett elakt sätt men de tyckte nog att det hela lät väldigt roligt!

Annars har jag börjat försöka ta itu med att strukturera upp saker och ting. Exempelvis budgeten nu när många av de stora kostnaderna för att starta upp har betalats. De pengarna jag har nu ska som bekant räcka till 1 utbildningsavgift, 2 hyror, levnadskostnader, kostnader för att studera samt flygbiljett t/r. Nya pengar kommer först i slutet av Januari. En del kan man ju onekligen dra ner & in på men avbetalningarna på hyra och utbildningsavgift (betalas i 3 omgångar- 2 på de pengarna jag fick inför hösten och 1 på vårens) är ju både stora och obligatoriska. Sen får vi se om jag skaffar tv och gymkort, tänkte vänta några veckor så att jag vet lite bättre vilka vanor man kan tänkas få. Blir det inte så ofta kan jag ju istället se på webbtv. Dvd:er är förresten väldigt billiga om man jämför med svenska priser där en dvd kostar runt 200:-, här ligger de på runt 50-60:-

Malin & jag kom på den briljanta idén att vi kanske skulle kolla upp huruvida vi kan använda våra utbildningar här i Sverige. Lagom tidigt att komma på det va? Ett mail har i alla fall gått till Socialstyrelsen för att se vad vi kan göra i Sverige om vi läser 1 år, 3 år (kandidatexamen), 4-5 år (magister) eller till och med blir certifierade psykologer i England. Vi tänkte att det ju kan vara bra att veta i alla fall, hålla dörrar öppna. Man kan ju inte tänka på allt innan, vi har bara förutsatt att vi närsomhelst kan gå in i svenska psykologprogrammet men det är ju kanske inte alls samma system.

Jag hade fått användning för mina gröna ballerinaskor, jag tror (hoppas) att jag beslutade att lämna dem hemma. Än så länge har vädret varit fint så de hade varit sköna att springa i.

Vad hittar alla på idag?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tja, jobbar, handlar lite på väg hem (cyklar i motvind och duggreg, KUL (eller inte)), tvättar, rensar kattlådor, torkar golv, lagar mat, letar jobb -lägenhet- bil. Himla spännande och roligt. Mormor & Lisa hälsar.

2008-09-29 @ 08:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0