Tisdagen...

En presentation av mina hall kompisar. I ´L´block (dvs avdelning/husdörr L) är vi inte särskilt många, bara 6 stycken. På ett sätt är det skönt för vi kan lämna saker framme i köket och dylikt utan att behöva oroa oss, blir lite mer som att vi delar en lägenhet. På botten våningen bor killarna:
 Adam, fyller 20 år nästa vecka, är från ? och är här för att läsa till läkare
 Vincent, från utkanten av norra London- pluggar juridik
 James, studerar andra året- matematik av alla ämnen

Här uppe är vi 3 tjejer
 Becky är från Southport (ca 45 minuter från Liverpool) är här för att studera politik
 Ella är från Bristol och vi är kurskamrater.

Jag vet att det här är en tråkig standard presentation men nu vet ni i alla fall grunderna.

Nu måste jag sluta, 2 svenskar som bor här i hallen- några block ifrån mig- ska komma över och våldgästa lite.

Sov gott!!

Kommentarer
Postat av: JoJo

Man kan ta fram festaren i nörden, men inte nörden ur festaren...



Skolfest, Kristianstad



Festen är för IB-elever, men det finns även en tjej som inte går på IB.

Tjejen: Vilken rolig fest. Jag trodde IB:are bara satt och typ "roten ur 21 är…".

IB-kille: Haha, nej för fan. Vi har roliga fester!

Tystnad.

IB-killen: Fast det finns ingen rot ur 21…

2008-09-24 @ 15:21:49
Postat av: JoJo

När du får hemlängtan får du läsa lite IB kommentarer

2008-09-24 @ 15:22:27
Postat av: Maggan

Men så roligt att se att du har kommit fram och nu har jag läst allt du har skrivit sedan du kom.

Ska bli spännande att höra hur det blir med själva studierna. Hur går det med engelskan, jag menar det kan vara knepigt när de pratar med dialekt.

Hoppas nu att du kommer att få tag i ett varmt täcke eller köp ett sånt där elektriskt, det kan vara jävligt kallt på nätterna i engelska hus de har ju inte vett att elda som oss.

Tänker på dig och hur det går vi hörs snart igen.

Många kramar

2008-09-24 @ 21:17:39
URL: http://livsglimtar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0