Sleepy saturday

Fram tills nu i alla fall. För andra gången den här sommaren vaknade jag betydligt senare än vanligt, dvs en bra stund efter 8.00. Hade inte ens så mycket som vaknat till för att sedan somna om. Antar att kroppen sa ifrån. Mamma ringde från jobb för ett tag sedan för att retas lite, hon vet att jag avskyr att "försova" mig. Så efter en kickstart är jag sedan en stund tillbaka duschad, matad och sminkad. Alldeles strax tänkte jag slänga på mig iPoden och bege mig iväg på en promenad. Solen skiner nämligen även om det börjar smyga in kyla i luften.

Senare i eftermiddag ska jag in till lund och mitt gamla jobb för att träffa Pernilla, kompis & föredetta arbetskamrat! Vi har jobbat tillsammans på caféet nästan från början och vi har fortfarande like kul på jobbet- eller hur gumman?! Det mest frekventa skämtet, vilket även kunderna skrattar åt, är ju naturligtvis längdskillnaden. Jag som är äldst är betydligt kortare varför Pernilla ofta för sträcka sig efter diverse högt placerade saker! Det stör inte längre mig att vara kort så kan jag bjuda på ett skratt är det ju bara bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0