Seg packningsprocess

God förmiddag allihop! Senare i eftermiddag får jag besök av lite släkt, därför har jag ägnat morgonen åt att röja upp och städa lite. Det blir lätt rörigt när alla har halvt uppackade resväskor samtidigt som jag ska försöka få allt tvättat, organiserat och ompackat. Igår kväll när jag kom hem från att ha umgåtts med Pernilla, mycket trevligt och det var längesedan vi satt ner och snackade annat i all hast på jobb. I alla fall, då ägnade jag mig åt att ordna all packning efter var & hur det ska ner samt att sätta upp post-it som markörer. Visst måste det gå smidigare då?! Speciellt eftersom jag har satt post-its på saker som besökare gärna får ta med sig, visst är jag fiffigt?!  På så sätt slipper jag att försöka förklara vilka saker och var de är eftersom de redan är nedpackade.  Snart måste jag börja att packa, inte bara organisera. Undar hur det ska gå?


Bilen är förresten helt kaputt-gemacht, typiskt. Det blir bussen till Burlöv Centrum imorgon för att handla, behöver lite smink och hygienartiklar som vi har delat på här hemma samt uttagsadaptorer. Roliga utgifter va? Väl i Liverpool ska en stor del av min budget gå till så roliga inköp som: klädhängare, täcke, tvättkorg, bestick, husgeråd och förvaringslådor. Verkligen roligt att bli vuxen! Tack och lov slipper jag att köpa alla husgeråd på en gång vilket jag hade varit tvungen att göra om jag skulle ha bott i lägenhet.

För en stund sedan hade jag tänkt lägga mig i soffan och läsa lite i 2:a Arn-boken, den här synen fick mig dock på andra tankar.  Inser att jag inte kommer hinna läsa ut Arn-böckerna. Jag är inte riktigt säker på vad jag gör hela dagarna men jag verkar inte få tid till att läsa, eller så har jag inte ro till att göra det.


Vad hittar ni andra på idag? Jag är nyfiken och det känns som att jag är inte så lite fokuserad på bara mig och mitt.

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0