Nytt namn tydligen

Jag ser fram emot att de sätter på elementen! Just nu sitter jag vid skrivbordet (bredvid fönstret med enkla glas) och har fleecefilten virad om mig. Då blir det riktigt varmt och gott så det var en god idé att packa ner den. Fast frös gjorde jag ju hemma också.

Det här med Ö, Å och Ä är verkligen inte lätt för engelsmännen, inte att sätta ihop q-v heller. Därför är mitt nya namn Grönqvist. I alla fall om man ska lita på bussföretaget. Jag beställde kortet på nätet och tänkte inte riktigt på vad jag gjorde när jag skrev namnet med ö- så vann vid att skriva mitt namn. Det fick deras system att flippa ur dock! Åkerlundh gick inte mycket bättre...

Nu ska jag snart kila iväg på ett brandsäkerhetsmöte.


Kommentarer
Postat av: Frida

Aww, vilket gulligt namn ;) Ja, programmeringsspråk klarar inte riktigt av de svenska extrabokstäverna.. Det är ju onekligen en lite mer unik twist på Grönqvist :) Kramar

2008-09-29 @ 23:57:00
Postat av: Mamma

Var glad att du slipper heta Petra Körkort

2008-09-30 @ 05:45:07
Postat av: Pappa

Ja, vad skall man säga. Kommer att tänka på när Danne fick frågan hur Uusitalo stavades för tusende gången och inte var riktigt på humör. Svaret var Uusitalo precis som det låter.

2008-09-30 @ 09:49:50
Postat av: kerstin o teppo

Hur hinner du med allt?

Du är beundransvärd

2008-10-13 @ 17:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0