Lite mer om min omgivning

Vad glad jag blir över alla era kommentar- det är så roligt att läsa! Förstår att det är svårt för er att föreställa er hur här ser ut även med bilder. Jag har ändå försökt ta lite fler så att ni kan få någon uppfattning. Jag var borta vid frukosten själv idag, ingen av mina korridorgrannar orkade ta sig upp. Som alltid visade sig detta vara en mycket god idé och jag hamnade vid ett bord med väldigt trevliga människor. Det verkade som att de egentligen var klara när jag kom men de satt ändå kvar och snackade tills jag hade ätit upp min frukost. Idag bestod frukosten av ett stekt ägg, varm tomat (vet inte vad det heter) och müsli. Det serveras frukt till varje mål som jag har tagit för vana att ta med tillbaka och äta som mellanmål. Till frukosten finns det även heinz bönor i sockertomatsås, hash browns, korvar odyl. Inser redan nu att det är en god tanke att inte äta detta varje dag. Inte heller de 4 olika kakorna som serveras som efterrätt till middagen- jag kör på en frukt eller yoghurt. Har en yoghurt från igår i kylen som jag tänkte ha på söndag. Då serveras brunch istället för frukost från 10.30- lite väl sent. Kan vara skönt att ha något litet att äta innan dess. Hursomhelst, bilderna...



Det här är på bussen in till skolan. Från vänster, Rebecca "Becky" som är min granne, Malin- från Kristianstad, och så jag förstås!



Stigen på väg tillbaka från matsalen, rakt fram på gräsmattan finns där ett litet stup som man gärna kan undvika.



Lite längre ner på stigen, närmare min hall.



Det här är alltså Old Court, nerifrån gräsmattan när man svänger upp. Byggnaden är formad som en hästsko (syns inte på bilden. Jag bor i det högra benet- precis till vänster om där jag stod när jag fotograferade. Man svänger vänster vid första stigen som skymtar, innan gräsmattan. Det känns riktigt engelskt gammaldags!



Det här är alltså min ytterdörr, in till L block.

Detta hjälper förhoppningsvis lite grann. (jag fattar inte varför texten blir blå?!)
Ha en bra dag allihop! Jag måste sätta fart och bli klar, behöver göra någonting åt håret innan ni kan få en dagens klädes bild!

Kommentarer
Postat av: Frida

Så fint det ser ut! Jag kan skapa mig en någorlunda bra uppfattning om hur det ser ut, men jag väntar spänt på att få uppleva det i verkligheten också :) Kommer och hälsar på snart - saknar dig! Puss och kram

2008-09-26 @ 13:51:12
URL: http://frida88.blogspot.com
Postat av: Sabina

Kul med bilder! Men vissa går inte att klicka på-ser inte så bra då...

2008-09-26 @ 21:16:17
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tjuva med vad du kan av maten och ha i reserv!

Det där med sockertomatsås överlever du, bönorna är ju justa.

2008-09-29 @ 08:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0