intro på institutionen

Haha, fick ett bra tips av lilllasyster- läs lite gamla IB kommentarer. Det var faktiskt riktigt roligt! Förutom dekoration är mitt rum i princip som de kommer bli (förutom kurslitteratur odyl och möjligen lite förvaringslådor)

Igår beställde jag mitt busskort online, känns lite dumt att behöva att lägga ut minst 35:- om dagen när jag vet att jag ska fram och tillbaka minst 1 gång om dagen. Mycket pengar som gick ut på en gång dock, 2700:-. Fast å andra sidan kommer jag inte behöva bry mig om transport kostnad förrän nästa september i så fall.

Dagen i stor har varit bra, var på ett första möte på institutionen imorse. Malin (tjej från Kristianstad som läser på min kurs) & jag lyckades till och med registrera oss på de extra kurser vi ville ta. Hade känts riktigt drygt att ha tvingats läsa kurser jag inte ville bara för att det inte fanns plats. Ikväll har vi ett möte med våran Hall Tutor. Det är f.d studenter som stannat kvar ett år i efterhand alternativt doktorander eller liknande. De bor alltså utspridda här på hallarna och varje trapp har en egen. Mötet ska hållas i hallens bibliotek, problemet är bara att vi inte lyckats komma in där än. Vi har inte hittat det utlovade tv-rummet heller. VI får väl se hur det går...

Jag känner fortfarande en rätt så stor hemlängtan men i långa stunder känns det faktiskt riktigt bra och jag inser att det ju bara har gått ett par dagar. Kan väl inte räkna med att allt ska vara guld och gröna skogar medan allt fortfarande är nytt, annorlunda och lite konstigt. Jag hoppas på att det kommer kännas ännu bättre när undervisningen kommer igång på riktigt.


Har ni det bra hemma i Sverige?


Kommentarer
Postat av: JoJo

Det är klart att man hade förväntat sig att allt skulle vara perfekt när man kom iväg, det är ju något som du har längtat och sett fram emot länge...Men på Lördag ska jag försöka fixa en cam så att du får sitta och gosa med Ronja över datorn åtminstånde. Hoppas att mötet var roligt och att ni nu kan använda alla rummen.

2008-09-25 @ 21:10:13
Postat av: Sanna

Här hemma händer det massor och ändå ingenting. Allt sker i eller runt hemmet eller inom jobbets väggar. Hemmatid byts till arbetstid två dagar i veckan och det är så skönt att komma iväg och underbart att komma hem och vara hemma en dag. Lite skillnad för dig som antingen är hemma eller som nu borta. Meeeen det blir ju långledigt att resa hem på och ni är ju många studenter i samma sits som kan krama varandra :) Kram från oss i skogen och tack för kortet från Turkiet som kom idag!

2008-09-25 @ 21:39:06
URL: http://sannaiknopparp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0