Inflyttning!

Jag sitter nu i mitt studentrum! Jag har packat upp rätt så bra men jag inser att jag kommer behöva någon typ av lådor för lite organisation- IKEA kanske?

Ät en lugn frukost på hotellet imorse och bad sedan receptionen ringa en taxi i samband med utcheckningen. Fungerade utmärkt, en resa på ca 5 km- tror jag i alla fall- kostade lite över £5. Alltså under 100 SEK, plus att jag slapp betala en bit av färden för taxi chauffören vände och tog en annan väg. Sedan tyckte han att jag såg ut att ha lite mycket att bära så han hjälpte mig in med väskorna. Det verkar som att personalen här är jättetrevlig, även de hjälpte mig att bära en del grejer till rummet som ligger i Old Court- översta våningen utan hiss! Min entré fob fungerar inte, så förhoppningsvis får jag en ny i eftermiddag. Tills dess måste jag be någon följa med tillbaka och öppna om jag vill gå ut. En av kartongerna har förresten redan blivit levererad, till receptionen här på hallen. Alldeles utmärkt! Den innehöll en kudde, lite skor och några väskor. I den andra finns filten, vinterkappan etc. Såg en stor ASDA på väg hit (jag satt i taxi som en av de där hundarna på instrumentbrädan, med huvudet guppande åt alla håll!), tjejen som tog emot sa att där finns täcken, lådor etc att köpa. Om man nu inte ville åka till IKEA, deras fördel- förutom att vara svenskt- är ju att de även har hemkörning.

...Var precis ute i hallen och hälsade på tjejen som flyttar in mitt emot. Hon är från Bristol, verkar jättetrevlig. Hon erbjöd sig att släppa in mig om jag vill ut. Hon kom precis tillsammans med sin pappa så de är i färd med att bära upp grejer. Tänkte knacka på om en stund och höra hur hon tänkt göra med lunch.

Här är i alla fall lite bilder på mitt rum, ska försöka ladda upp en film snart.




Inte som hemma, men det är mitt! I 10 månader i alla fall. Standarden är inte som i Sverige men det förväntade jag mig inte heller. Det kommer nog bli alldeles utmärkt det här!

Kommentarer
Postat av: JoJO

Det såg ju ändå mysigt ut, hade ju riktig datastol o sånt iaf...Var hårmodell idag, vi kan säga som så att det är tur att Jenny har tid för färgning och klippning på fredag. Tänk dig farmor frisyr med morot/eld färgat hår.

2008-09-22 @ 18:23:37
Postat av: Mamma

Tja, det där med foben behöver du inte ha så brådis med. Det går utmärkt att du stannar på ditt rum ett tag, sisådär 7-8 månader.

2008-09-22 @ 21:24:01
Postat av: Sanna

så där då var jag ikapp med läsningen... Kul att läsa om hur du har det. Här är sig likt, men höstigt. Mor o far min ska åka till Dalarna och plocka lingon.

2008-09-25 @ 21:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0