Imorgon är det fixar-dag

Så var det mörkt ute igen fast om en stund ska jag köra och hämta Mamma (med lånad bil för våran vågar vi inte köra med). Till slut fick mamma rätt på byxorna som skulle sys upp, slaget var sytt lite konstigt så det tog ett tag att få det snyggt. Imorgon ska jag försöka lämna mina kartonger häruppe hos postombudet, det tar tydligen 5-6 arbetsdagar och inte 2-3 som jag trodde för att få paketen levererade. Vore ju skönt att ha grejerna i någorlunda tid nästa vecka. Undrar om man behöver fylla i blanketter, till tullen är det väl? Jag får ringa och fråga imorgon bitti helt enkelt.

Sedan har jag bestämt menyn till fredagsmiddagen, det tar ju lite mer planering när bilen inte kan användas. Och kostar desto mera eftersom alla bussresor för tillfället betalas kontant. Känns olönt att ladda ett kort för bara 4 dagar men i längden blir det säkert billigare.

Onsdagens "att-göra" lista:
1. Ringa posten
2. Baxa kartongerna till postombudet, före kl 17.00 antar jag. Då borde de komma fram på torsdag åtminstone.
3. Ringa banken, naturligtvis fungerade inte tjänsten så jag måste be dem åtgärda felet, irriterande att jag ska behöva göra om samma saker minst 3 gånger innan det fungerar. Samma sak när jag sade upp mitt mobilabonnemang, har säkert gjort det en 3-4 gånger nu.
4. Ringa Norton och kolla så att det inte blir något klydd att flytta med sig virusskyddet. Som sagt, man vet ju aldrig.
5. Fixa ett nytt kort hos mobiloperatören. Tydligen måste jag köpa ett nytt simkort och därmed betala en ny startavgift á 350kr för att kunna behålla mitt svenska nummer på ett kontantkort, vilket ju är smidigt om jag hälsar på i Sverige. Detta fast jag varit kund och haft abonnemang hos dem i 5 år. Ofattbart!
6. Träffa Camilla, innan kl 15.00 för då ska hon vara på jobb.
7. Äta middag med Pappa & Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0