Hemma är att vara tillrätta

Just det ja! Jag har infört källsortering här. Numera sorterar vi åtminstone papper och glas här i min trapp =) För tillfället använder vi mina plastpåsar men på Wilkinsons tidigare idag såg jag en fräck påse för ungefär £1 på vilken det stod "återvinning av papper". Ska köpa med mig hem fräcka varianter av "I'm not a plastic bag" som det säljer på Guilden (studentcentrat). De delade ut gratis varianter i söndags, på dem stod de "Live it" (= lev det. Syftar på livet).

Som sagt, undan för undan vänjer jag mig vid livet här och jag gillar det mer och mer. Fast den antågande förkylningen hade jag gärna skippat- kommer som ett brev på posten varje är när jag vänder blad till oktober. Har bafucin med mig och tänkte snarast leta upp engelska medel, strepsil vet jag att de har. Dock får de ju sälja mer preparat så de har en hel del medel som slår svenska receptfria. Exempelvis "Lempsip", tack för tipset Frida- jag har inte provat det själv men jag vidarebefodrade det till några engelska tjejer. Hör och häpna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0