Är nu i Liverpool!

Tidigt imorse var det äntligen/redan dags att stiga upp och åka till Kastrup. Vilken känsla när det väl var dags, inte om 6 mån, inte om några dagar. Inte ens om några minuter, det är dags att säga hej då- NU! Det är med det här som det brukar vara, det är alltid bättre när man väl har kommit iväg och är igång.

Flygresan gick utmärkt, tack vare gynnsamma vindar landade vi till och med lite tidigare än planerat. Ovanför molnen verkar solen alltid skina- är det inte så? På grund av utbyggningar av järnvägen vid Manchesters flygplats blev det till att åka med en ersättningsbus in till centrala Manchester och dess tågstation. Detta ledde till att jag hade en väntetid på 1 timme innan nästa tåg. Tack och lov hittade jag en bagagevagn (i ställen utför var de slut) till slut och kunde, något lättare, köpa en bok och en flaska vatten.


Royal Brewery i Manchester


Bagaget var orsaken till att jag tog en taxi från Liverpool Lime Street till hotellet. Inte särksilt långt att gå i vanliga fall men med mycket och otympligt bagage finns det roligare saker att göra. Jag lämnade väskorna i hotellets bagage utrymme då jag var för tidig för incheckning. Datorväskan, handväskan och jag gick sen en tur på stan. Det slutade med att jag åt lunch nere i Albert Dock, nära hotellet.

Efter incheckning var det lite behagligare att gå, och affärerna är öppna 11-17.00 på söndagar, så jag passade på att titta in i en del shopping gallerier. Inte precis priser för en student men det var roligt ändå.



Jag hade ju varit uppe sedan 04.30 (och egentligen upplevde jag timme 09.20-10.20, 2 gånger.) så istället för att ge mig iväg för middag åt jag på hotellet och drog mig tillbaka till mitt rum vid 21.00-snåret, engelsk tid, för lite tv tittande och läsning.


Sov gott allihop! Hoppas att ni tittar in här lite nu och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0