Nymodigheter!!

Inlägget jag skrev igår kväll försvann när internet, eller möjligen datorn, hängde sig. Jag orkar inte skriva om det igen så tyvärr.

Gav precis mig själv lunchrast så jag tänkte passa på att berätta om mina vuxna shoppingfynd från TESCO.  Imorse passade jag efter frukosten på att renskriva lite föreläsningsanteckningar innan det var dags att möta Malin för att gå och handla. Hon behövde matvaror och jag behövde köpa på mig deoderant bland annat så vi passade på att gå medan städerskan höll på. Så länge vädret inte är alldeles för jäkligt är det en hysat skön promenad på 15-20 minuter bort till den stora TESCO affären, speciellt när man har sällskap.  Som sällskap är man förresten allra mest uppskattad på väg tillbaka av naturliga skäl. 

Som sagt behövde jag köpa ny deo och även ett annat kaffe en de bedrövliga jag panikköpte på Tesco express för några veckor sedan. När jag ändå var där passade jag på att köpa sällskap till min ensamma allt-i-allo mugg, köpte ett 4 pack för 4 pund. Köpte även 4 helt okej vinglas för hela £1.75! Så nu börjar jag nästan få ihop ett helt okej förråd av husgeråd.  Det jag egentligen ville berätta om den här turen var ju att jag har hittat nytt kaffe!! En blandning mellan snabbkaffe, presskaffe & bryggkaffe. Låter konstigt jag vet. Förvisso är det alldeles förkastligt ut miljösynpunkt men jag lovar att återvinna och jag köpte i alla fall trademärkt. (ett av märkena åtminstone). Hursomhelst så är det små plastbehållare med lock på och ett filter med kaffe inuti. Man tar av locket på plastbehållaren och sätter denna på kaffekoppen. Sedan slår man på varmt vatten, på med locket och låter det rinna igenom. För ens tor kopp kan man fylla på med vatten. Voila! Det smakar okej på gränsen till gott. En sorts snabbversion av bryggkaffe!! Jag köpte 2 olika märken för att testa mig fram till vilken som är bäst, i varje förpackning får man 10 filter men som fattig student kan man faktiskt använda ett filter någon gång till.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej kompis! Jo, här i Halmstad är allt bra :) jag pluggar just nu satan till min första tenta som är på torsdag för övrigt. Menmen, det ska nog gå bra :) Hur går det för dig då? är boendet bra o så med? puss på dig!

2008-10-28 @ 23:25:41
URL: http://pernillaochalexander.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jaha, då är klimathotet närmare då? Bry dig för all del inte om isbjörnarna. SJälv bryr jag mig och dricker därför Zoegas.

2008-10-29 @ 21:51:53
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0