utgifter & investeringar

Allt som allt har dagen varit lagom produktiv. I förmiddags var jag inne på universitetet för att uträtta lite ärenden, en del mer lyckosamt än andra. Väl tillbaka på hallen har jag ägnat mig åt att skriva färdigt uppsatsen och studera in teorier om minnet till föreläsningen på måndag. Visst vore det super om det hade förbättrat minnet genom att veta mer om struktur och processer?! Men icke det, att veta och att göra skiljer sig ofta åt...Uppsatsen är i alla fall färdig för redigering men det har jag tänkt mig att göra imorgon med lite fräschare ögon.

Nu ska jag ta paus tänkte jag och gå in till Becky och se på en film tillsammans med henne och hennes pojkvän. Sen får vi väl se hur pigg jag är på att öppna böckerna igen! Imorgon måste jag i alla fall investera lite mer pengar i min kunskapsbank: en bok till psykologi skriven av Richard Gross och en textbok till social psykologi behöver införskaffas. Den första eftersom vår kursbok är riktigt ytlig, den senare eftersom den trots exemplaren på biblioteket alltid är utlånad. Förvisso har de en policy av att övervaka om exemplar av en bok frekvent är utlånade men jag är inte säker på att jag vill lita på att de köper in nya omgående. Även om de beställer nya exemplar så kan ju leveransen dröja. Pengar väl investerade får jag hoppas och ignorerar alla nyhetsbulletiner om finanskrisens inverkan på utbildningsvärde. Egentligen behöver jag ytterligare textböcker även till sociologin/kriminologin men det får banne mig vänta, än så länge har jag haft hyfsad tur på biblioteket.

Hur har dagen varit för er hemma i Sverige??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0