Träspade...

Vilket bry att ta sig hem till jul. Under dagen har priserna på en biljett från manchester flygplats till kastrup inte gjort annat än stigit. Så ikväll tänkte jag att jag lika gärna kan boka en flygstol- läget lär inte bli bättre. 2000kr krävde de j*a mig på- en stackars student. 5 minuter senare loggar Malin in på webbplatsen och då kostar en biljett "nätta" 1500kr. Som tur är kunde man inom 24 timmar avbeställa biljetten utan kostnad och med full återbetalning. Jag gjorde det och köpte istället den billigare biljetten. Bara att hoppas på att inget klyddar med pengarna som jag ska ha tillbaka. Annars har jag köpt 2 biljetter för dubbla priset men har bara en flygstol. Utmärkt! Dessutom har vi en uppgift som ska lämnas in, utskriven, på måndag. Jag har ingen egen skrivare men jag kan lätt åka in till universitetets bibliotek för det om det bara hade varit så att databasen från vilken jag hämtar artiklar till uppgiften hade funkat. Ella hade prövat att logga in på intranätet nu ikväll- själv gick jag bort till baren och var lite social. Behövde det efter att ha suttit framför en dator som bara gav mig information jag inte ville ha.

När jag kom hem samlades vi naturligt inne i Becky's rum och pratade av oss lite- hon åker hem över helgen men börjar känna att hon hellre hade stannat, även om hon ser fram emot att träffa alla. Efter att ha sagt god natt ungefär 5 gånger kom vi i en lite flamsig stämning. Utan att gå in på detaljer slutade det hela med att föreståndaren, som bor på våningen under, kom rusande och då han trodde att någon hade skadat sig. Nu känner vi tjejer oss dock väldigt trygga, han var här uppe på bokstavligt talat 5 sekunder.

Mitt rum är riktigt kokande varmt så inatt överger jag mina tjocka överdragsbyxor och sover i shorts och t-shirt. Elementen har satts på och tydlig kommer det vara för varmt i ett par dagar innan de har fått upp värmen i byggnaderna och anpassat systemet. Inte för att jag klagar- det är skönt att komma in och känna sig varm för omväxlings skull. Tidigare har jag ju som bekant suttit med en fleecefilt om mig vid datorn.

Sov så gott allihop! Imorgon har jag en hel-dag inne på universitetet och förhoppningsvis roliga planer för fredags kvällen.


Kommentarer
Postat av: JoJo

Som ni beter er :P Skrämma livet ur den stackars föreståndaren...

2008-10-03 @ 10:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0