Tranbärssylt?! Till svenska köttbullar...

Till slut kom vi till IKEA, i Warrington!! Bussresan dit tar ca 2-3 timmar men det går ju bra att underhålla varandra. Införskaffade bestick, tallrikset, värmeljushållare, värmeljus och förvaringslådor! Nu saknas bara lite blommor: letar fortfarande efter en annan blomsteraffär än Interflora. Vill ha minst en orchideé som INTE ska ställas i fönstret tydligen. Förlåt, förlåt Lisa för detta förslag! När vi samlat på oss det nödvändigaste på IKEA insåg vi att klockan närmade sig 16.00, ingen lunch hade intagits och förmodligen skulle jag inte hinna hem i tid till middagen. Därför åt vi mamma scan köttbullar i IKEAs restaurang! Bakslaget kom när expediten frågade om vi ville ha "bär". Lingon frågade vi, naiva svenskar som vi är. Tydligen inte, hon upplyste oss lite halvsnorkigt att det minsann var tranbärssylt. Jag har aldrig hört något så löjligt! På IKEA (svenskt företag) serveras det till svenska köttbullar, lingonsylt. Därmed basta. Mycket riktigt visade det sig vara lingon & inte tranbär. Till mina köttbullar serverades dock.....pommes frites! Hon blev kanske sur över hela lingon debatten...inte vet jag, hade velat ha kokt potatis.

Ikväll är det bingen som gäller, känner att förkylningen är i antågande så det blir till att bädda ner mig med mitt snabbkaffe och titta på Arn. Imorgon väntar föreläsningar mellan 10-16.00.

Sov gott allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0