Tillbaka i skolbänken...

Ja, då var jag tillbaka i skolbänken på riktigt. Första uppgiften delades ut idag, att lämnas in (utskriven) redan på måndag förmiddag. Problemet är att jag inte har någon skrivare så jag får skriva klart uppgiften i tid för att åka in till campus och skriva ut den. Eller fråga runt och se om någon tog med sig en skrivare.

Idag lyckades jag till slut öppna ett engelskt bankkonto, fast det tar ett tag innan det är aktivt. Först ska det godkännas på huvudkontoret och innan kontokort sedan skickas ut vill de att jag för över lite pengar. Antar att de vill se att jag aktivt tänker använda kontot. Hursomhelst så är det i alla fall på gång nu! Blev lite paff på föreläsningen idag, tydligen skulle vi köpa en universitets godkänd räknare. Visserligen "bara" £9 men det är pengar jag inte hade räknat med att lägga ut. Hmpf, nu är den dock köpt.

Har tittat lite på flygbiljetter inför julen, lär ju inte vara bara jag som vill åka hem fredagen innan julafton. Sedan jag kollade för ett par dagar sedan har priserna gått upp med ca 400:-, tänkte därför boka hemresan idag så att jag säkert har en flygstol samt undvika ytterligare prishöjningar. Resan från kastrup till manchester kan jag boka vid ett senare tillfälle när jag säkert vet hur jag behöver vara tillbaka här på universitetet.


Vädret är typiskt höstigt och typiskt engelskt! Så ingen överraskning där, elementen är inte på än men när som helst nu. Eller, jag hoppas det i alla fall =)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Som jag alltid har sagt; papper, penna, radergummi kommer man långt med!

Vad sjutton ska du ha en räknare till? Räkna ut hur många kriminella knäppisar det finns? Ha! Oändligt antal.

Ja, ja lycka till med bankkontot, tänk om bankdirektörerna hade varit lika försiktiga med investeringar. Då hade vi tydligen inte haft bankkris enligt förståsigpåare.

Fattar inte riktigt varför priset på flygbiljetter flukturerar så.

Kryp in i den stickade capen när kylan biter i skinnet.

2008-10-02 @ 17:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0