Paus

Nu har jag lunchpaus i mitt studerande som för dagen består av kriminologi. Om ca en timme ska jag bege mig in till stan för att delta i ett nytt experiment, har för mig att det handlade om objekt perception. Efter min student inspirerade lunch igår har jag avancerat något. Det blev Tesco's tomatsoppa (varma koppen) och ett ryvitää knäckebröd med philadelphia och en flaska vatten. Lite senare tänkte jag äta min banan.

Dagens kläder är: samma jeans som igår (nya trosor och strumpor naturligtvis), en tunika/klänning som jag köpte på H&M i somras- den lyckas med miraklet att trolla fram lite bröst! Sen är här lite höstkyligt så jag har på mig en blå munkjacka från Vero Moda, fast den är ett par år gammal. Det blev lite för varmt med min beige poncho som jag fick av mamma innan jag åkte.


Är man uppmärksam på detaljer ser man att jag bytat ut mitt bäddset, det andra ligger i tvätten. Vi tänkte samla ihop och köra en omgång under helgen. Tvättmaskinerna är rätt stora men kostar £2 per gång, rena rånet. Torktumlaren kostar £1, visserligen kan man blanda färger här men det blir ändå dyrt med tanke på att tvättmedel och sköljmedel tillkommer. Och detta på tvättomaten i en studenthall, puh! Städerskorna anmärkte på mitt rum imorse när de kom- det ett av de mest ordningsamma :P Ser ni, aldrig för sent! 


Dags att återgå till studierna...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad långt ditt hår har blivit.

Ordningssamt? Hualigen med mina kunskaper om dig, hur ser de andra rummen ut?

2008-10-16 @ 18:34:31
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: lisa

det man ser på bilden ser ju fint ut, men vad är det för hög som skymtar i ena hörnan?

2008-10-17 @ 18:22:48
URL: http://petragron.blogg.se/
Postat av: Petra

Menar du IKEA kassen under sängen? Den innehåller tallrikar och bestick för vi har inte så mycket som en kokvrå att ställa dem i. Annars kan det vara träningskläderna jag har på hyllan i sidobordet. Försöker hitta lämpligare förvaring åt dessa men vill inte blanda dem med övriga kläder.

2008-10-17 @ 18:46:00
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0