Lördags planer

Trevlig lördag! Här är planerna inte särskilt storslagna...jag har ätit frukost & skickat lite mail. Tog en liten sovmorgon till 08.40, frukosten serveras mellan 9-10.00 och det är inte lönt att äta för tidigt. Passade på att se lite svensk webb-tv medan jag gjorde mig iordning till frukosten. Många stiger upp och går bort i myskläder men jag känner inte riktigt att den personen är jag. Inte än och förhoppningsvis inte om några månader heller. Inte så att jag måste vara tipptopp för att gå bort till matsalen men borsta håret, sätta på lite bas-makeup (mascara, concealer & rouge) samt ta på mig jeans & tröja tycker jag kan vara ett minimum.

Det är inte precis väder för att ta en vända i någon av parkerna. Har förresten bara varit i Greenbank Park- hann aldrig bort till Sefton Park innan vädret vände. När det blir vinterväder kan det vara mysigt ändå att ta en promenad i parken. I regn och blåst känns det dock inte så inspirerande. Istället har vi tankar på att ta oss bort till en av biograferna som ska ligga här i närheten. Jag vet var bion ligger nere på gågatan men det ska tydligen finnas en här ute i området. Vi får väl se om vi lyckas hitta den! Imorgon blir det förhoppningsvis en tur till IKEA, vem kunde ana att det skulle vara så besvärligt att ta sig till IKEA. Skam den som ger sig!


Någon som har tid att komma över imorgon och hämta oss när vi förvillat bort oss i Englands geografi?

Ps. apropå mattider: även om portionerna här inte är snåla är risken för viktökning liten. Det är en omgång mat som gäller & för min del har jag inte köpt hem mkt mer än rostebröd/knäckebröd, varma koppen, te (har inte så jag kan brygga kaffe, kanske jag ska kolla efter en billig bryggare?) & lite dricka. Inte särskilt stora möjligheter att småäta alltså. Äter ytterst sällan både förrätt och huvudrätt & jag har ännu att prova någon av efterrätterna. Någon chokladbit nu eller då är ju inte precis hela världen- frukt tar jag ju dagligen.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Har du inte hittat Maxwell´´s House snabbkaffe?

2008-10-04 @ 14:41:33
Postat av: Petra

Jag hade glömt bort namnet men jag ska titta nästa gång jag är i affären!

2008-10-04 @ 19:45:13
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0