Lite jämförelser

Ett biobesök i England, på Odeon, kostar £5.20 för studenter men £7 för fullbetalande vuxna, alltså inte mycket skillnad där. Lisa: jag SKA kolla upp priserna!! Priset för en panini kan variera mycket men man får räkna med att betala ungefär £2.50, hittade dock bakad potatis med 2 fyllningar för £3 nere i Sydney Jones biblioteket. Nu har jag mest handlat proviant på TESCO och de är inte särkskilt billiga, så fort vi får tid- verkar aldrig som att vi har det- ska vi inspektera ASDAs utbud.

Idag har jag försökt jobba undan lite med varierande resultat. Runt lunchtid tog vi dock en rast och gick bort till Sefton Park för en promenad i solskenet. Det var så skönt! I paviljongen hade de en liten marknad för att fira "black reggae communities", eller något liknande. Inte för att det var speciellt intressant men det är ändå kul att det händer lite olika saker här i kring.

När jag kom tillbaka från min promenad upptäckte vi att ett konstigt ljud kom från Ellas rum. Lät ungefär som att hårtorken var på. Vi trodde att Ella var inne i stan och shoppade så vi blev lite förvånade över att hon inte sagt hej när hon kom in. Oftast brukar vi knacka på varandras dörr för att säga att vi är tillbaka men väggarna är så tunna att det räcker att prata högt. När vi knackade på svarade ingen & dörren var låst. Därför antog vi att hon ville vara ifred vilket ju är helt okej. Var och en gick in till sig för en stund men när vi fortfarande varken sett eller hört Ella efter ett tag blev vi lite bekymrade. Jag knackade på dörren igen, något hårdare och upprepade gånger, utan något svar.  Förbryllad bestämde jag mig för att ringa Ella, vi ville ju inte att hon skulle vara därinne upprörd över något med hårfönen på för att vi inte skulle höra att hon var ledsen. När jag fick tag på henne visade det sig dock att hon fortfarande var inne i stan. Alltså var hårfönen på och låg och torrblåste på skrivbordet. Ner till föreståndaren och knackade på för att förklara situationen. Efter våran trädspade incident var han kanske inte helt förvånad. Han kom dock och låste upp så att vi kunde stänga av fönen- brandrisken är ju rätt överhängande med tanke på att den varit på någon timme. Det konstiga är ju att vi inte hörde ljudet när Ella gick och inte heller hade hon använt fönen. Men hårfönar sätter ju omöjligt på sig själv...eller gör dem?

Imorgon tänkte Becky, Ella & jag skaffa gymkorten. På promenaden idag blev jag nämligen såå deprimerad över att det är inte ha tränat på månader. Riktigt illa är vad det är! Har dock insett att jag "bara" behöver betala £69 för ett år. För £108 får man tillång till alla konditionsmaskiner men jag nöjer mig med simhallen och alla gymklasser. För kondition kan jag istället utnyttja de fina parkerna som finns precis vid hallarna där jag bor.  Förutom föreläsningar och mer studerande står alltså även lite spenderande av pengar på tapeten.

Nej, nu ska jag försöka få tag på Mamma Mia filmen innan jag & Becky går och är lite sociala.

Sov så gott allesammans

Kommentarer
Postat av: lisa

alltid ska man bara vänta och vänta

2008-10-13 @ 13:34:01
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0