Kurslitteratur & "lyx"köp

Nyss hemkommen från experimentet. Det gick bra och jag tyckte att ämnet var riktigt intressant: hur väl kan man bedöma någon över telefon, chatt? För samtidigt bildar vi ju oss en relativt snabb uppfattning om personen i fråga. Är uppskriven på en del andra experiment också, bland annat ett imorgon. Det borde inte vara några problem att få ihop 14 EPR poäng. Sprang in på biblioteket för att plocka på mig lite tegelstenar, den ena tänkte jag köpa vid första tillfälle. Gross, Richard Psychology- the science of mind and behaviour. Någonting lyckades min f.d. psykologiföreläsare göra rätt. Den boken är superbra, till skillnad från basboken de rekommenderar här i Liverpool. Jag tycker den är helt och fullkomligt värdelös och införskaffade ett exemplar i referens syfte. De hade en äldre upplaga av Gross i biblioteket så jag klarar mig ett tag till, ett köpe ex ligger på runt 350:- vilket jag tycker är ett relativt bra pris.

Sedan hoppade jag av på ASDA på väg hem och köpte, hårgele och spray, listerine samt lyxade till det med att köpa en Airwick (rums luktegott). Fast det är svårt att hitta goda lukter här, de har generellt sett röda bär & rökelse eller något liknande kvalmigt. Till slut köpte jag Cleansing Morning Mist. Avslappnande lavendel är nog inte så smidigt att ha vid skrivbordet :P Säkert sätt att verkligen inte få någonting gjort!

Trist att höra att huvudvärken dominerar därhemma. Jag stod och höll i lite Lemsip inne på ASDA men tänkte till sist att det skulle vara att utmana ödet. Även om det skulle vara bra att ha hemma, jag har förvisso panodil med mig så att jag klarar mig någon dag om jag skulle bli förkyld. Kan alltid skicka någon på ärende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0