Höstig lördag

Nu sitter jag precis tillbaka från middagen som inte var särskilt upphetsande. Alternativet stod mellan kyckling i ris med (o)currysås- precis i Jojos smak!, eller kycklingnuggets med pommes. Jag satsade på riset, lite majs och en banan. På helgerna är kaffemaskinen på även vid middagen så lite kaffe blev det också. Blandas espresso med filter kaffe kan jag med lite fantasi tänka mig smaken av Zoegas.

I förmiddags var det jättefint höstväder, lite blåst och solen tittade fram. Runt lunch passade jag på att ta en promenad i parken under min studiepaus. Här nedan en bild av Queen Drive som går från ena sidan av parken och korsar North Mossley Hill Drive där jag bor.



Sedan är det alltid lite svårt att ta ett foto av sig själv. Kan tänka mig att förbipasserande bilar fick sig ett gott skratt. Min goda gärning idag får väl bli att ha förlängt deras liv!


Tänkte att jag skulle skriva en kom-ihåg lapp här på bloggen. Då kan ni alla påminna mig när jag är hemma i Sverige över julen. Jag har planer på att skaffa (i pocketform):

1. Arn-böckerna, hann ju aldrig läsa dem innan jag åkte.
2. Stieg Larssons millenium trilogi.
3. Mia Törnbloms böcker självkänsla nu och mera självkänsla. Fast de lånar jag nog.

Ikväll är det myskväll på schemat. Sticka in huvudet i baren en stund och sedan gosa ner i sängen och se på film. Vatten, kaffe eller te finns till buds. Knapert kan kanske tyckas men det är studentboende det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0