Hemresor

Trevlig helg allihop! Jag är precis tillbaka från middagen men tänkte passa på att jobba undan en uppgift som ska in på måndag innan även jag åberopar helg. Rätt många här åker hem över helgen, lite tråkigt kanske men det är ju långt från alla som kan göra det. Vi svenskar till exempel är kanske mindre benägna att åka fram och tillbaka. Tidsmässigt passar ju en helg utmärkt men det är kanske inte riktigt växelpengarna som tar mig fram och tillbaka. Köpte igår en enkel biljett hem till jul- ca 1500 kr. Det sved! Och jag ska tillbaka också...Oavsett priset är jag i alla fall hemma inför jul. Kommer hem fredagen 19 december. Först framåt midnatt eftersom vi får åka på kvällen efter föreläsningarna.

Däremot går det lite rykten om att vi möjligen har en läsvecka i 5:e akademiska veckan, de flesta passar då på att åka hem och hälsa på. Egentligen syftar veckan till att låta studenter komma ikapp med litteraturläsning på de program, såsom psykolog, där man har mycket egen läsning. Ingen verkar riktigt veta om och exakt när vi har denna vecka men jag försöker ta reda på detta. Tänker man sig att jag gör ett halv-termins besök i Svea rike är biljetterna kanske lite billigare tis-fre. Som sagt- ska försöka ta reda på det hela, har räknat ut att det borde vara runt v.43 i sådana fall.

Som jag skrivit tidigare är elementen på och de är varma! Lite kyla sipprar dock in genom de enkla glasen- annars hade här kanske varit kokande.  Ute är det vinterjacka som gäller- är det det hemma också?


Planerna för ikväll är fortfarande lite lösa, speciellt då många är på hembesök. Vi funderade på att kanske åka in till stan och se om vi hittar ett trevligt ställe, antingen en bar eller kanske en nattklubb. Vad har ni för fredagkväll planer? Inför helgen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0