"Hemma"kväll?!

Tjoho! Här är varmt och behagligt igen =) Portern som var i tjänst ikväll var härligt upprörd över hur värdelösa entreprenörerna är.Han är en härlig äldre herre som jag brukar snacka med när jag är därnere (egentligen brukar jag prata med alla utom en som är en slemmig typ) Inte nog med att de inte bytt ut de enkla fönsterna mot minst dubbel-glasade med tanke på att väggarna är förhållandevis tunna- uppvärmningen fungerade undermåligt. Detta fann han obegripligt! Hursomhelst, nu har elementet har varit på ett tag men håller förmodligen på att trappa ner för att vara avstängda under natten. Verkar i alla fall som att det fungerar igen- det är alltså inget slaskande som ligger till grund för min nyfunna komfort. (Tror inte att det skulle fungera tillfredställande ändå). Bortsett från allt kaffe och te jag druckit under dagen för att hålla mig varm och rundorna 2 våningar ner för att värma på dessa var 5:e minut! För säkerhets skull tänker jag dock sova i joggingbyxorna istället för i mina halvlånga pyjamasbyxor, det är trots allt vinter numera. Om inget annat lär det vara skönt imorgon bitti!

Under dagen har jag ägnat alldeles för många timmar framför skrivbordet, sett ur hälsosynpunkt, å andra sidan har jag fått en hel del gjort. Kvällen avslutades genom att vara social med Becky och hennes kille och nu har jag tränat lite armar och mage ur minnet . Har planer på att sätta på ett avsnitt av Frost vilket finns på engelska kanalen ITVs catch-up lista.

Imorgon är det ytterligare en lång pluggdag på schemat. På förmiddagen tänker dock jag och Malin åka in till universitetet för lite ärenden: Malin för ett databaserat experiment vi måste göra, jag ska leta fatt på en seminarehandledare. Förhoppningsvis kan vi även skriva upp oss på lite nya experiment att få poäng för.  Sedan har jag även planer på att åka tillbaka in till stan och gå på step-up mellan 17.15-18.15, det är dock en drop-in klass och jag har ingen aning om hur välbesökta de är. Ett försök tänkte jag i alla fall göra- med vassa armbågar!

Numera har jag vant mig vid smaken av vattnet här. Flaskan är fylld med kranvatten, sängen ska förvandlas till soffa med hjälp av kuddar och sedan ska jag som sagt se på "tv" . Undrar om jag haft en "vanlig" hemma-kväll sedan jag kom hit? Tror knappt det, känns annorlunda men ändå skönt på något sätt. Hemtrevligt nästintill, det bästa ur två världar- det bekväma i att kunna slappna av "hemma" fast med ett helt socialt liv precis utanför dörren. Ska nog passa på att göra en exfolierande ansiktsmask. Tog med mig en exfolierande och en fuktgivande men det känns knappast lämpligt att göra en ansiktsmask mitt i natten så ikväll tar jag mig tid!

Sov gott allesammans-  och imorgon hoppas jag kunna fixa lite bilder från vår utekväll för Becky!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fungerar det inte med vassa armbågar prova istället med höga sylvassa pumps. det är bara till att "förlora" balansen och trycka till. Lusten till att träna brukar försvinna med ett hål i foten.

2008-11-01 @ 09:14:14
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0