Frukosterbjudande

Frukosten idag blev en snabbis-variant, tidsmässigt åtminstone. Alldeles strax tänkte vi bege oss in mot stan för att hitta en stor marknad som ska finnas på söndagar i norra Liverpool. Därför passade jag på att äta en "halv" engelsk frukost, en full känns fortfarande väldigt maffig.

Full engelsk frukost borta i matsalen består av:
Korvar, bacon (riktig), stekt ägg/äggröra på helgen, hash browns (ungefär som rösti), stekt champinjon, bönor, och passerade tomater.

Sedan kan man välja mellan vanligt rostebröd eller lite fullkornsrostebröd, olika sorters flingor, frukt, burkfrukt (exempelvis päron i sockerlag).

När jag slår på stort brukar jag ta bacon, ägg och lite bönor. Ibland tar jag även antingen champinjoner eller tomater. Och en skål müsli och en frukt. Frukten sparar jag till mellanmål- super, jag slipper köpa själv och frukten hinner sällan bli dålig. Idag tänkte jag dock att vi ska vara iväg ett tag så jag provade att ta bacon, bönor och hash brown med müsli. Förhoppningsvis står jag mig ett tag på det men det känns onekligen lite bakvänt att äta rösti till frukost.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter onekligen som brunch varje dag. Med en sådan frukost hade jag nog föredragit gröt till lunch. Lite omvänt men det kan man väl överleva.

2008-10-19 @ 23:29:25
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Maggan

Här sitter jag och blir hungrig men det är nog lite för mycket för frukost för mig.

HOppas du har det bra, jag trampar på i mina spår.

Kram

2008-10-20 @ 20:53:59
URL: http://livsglimtar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0