Dagen som gått!

Då var det måndag igen höll jag på att skriva men mer lämpligt vore ju att skriva tisdag för snart har hela måndagen gått.

Imorse var det upp till frukosten och iväg till universitetet efter lite morgon tid på skype. Dagen gick bra förutom att jag av misstag hade fått med mig arbetsboken till handledning istället för till forsknings workshopen. Blev mäkta irriterad, på mig själv och hela situationen. Så nu får jag istället leta upp mannen som ska stämpla arbetsboken på hans kontorstid istället. Jag hade ju gjort allt arbete men tog fel bok (förra måndagen glömde jag den!) Ja, man kan inte alltid vara en duktig flicka. Intalar jag mig själv. Idag var även sista föreläsningen med en av de sämsta föreläsarna jag haft (de av er som vet vad jag menar: tänk er Eva fysikläraren på IB).  Den mannen ändrar inte sitt tonläge alls under 2 timmars föreläsning. Upprätthållande av ens illusionen av ett vaket tillstånd sker helt på artificiell väg. Grundmekaniken bakom perception behöver liksom lite hjälp på traven för att vara roligt till att börja med. Social psykologi kursen börjar förresten på fredag och det ska bli SÅÅ SKOJ! Då kommer både kriminologi och social psykologi stå på schemat

Middagen idag var super! Laxfilé med chevresås och broccoli. Hoppade över såväl förätt, som potatis och efterrätt, tog istället bara lite bönsallad. Glad som en lärka var jag över mat som liknar den jag är van vid =)

När vi kom tillbaka från middagen gick jag in i Becky's rum väl medveten om att det bara väntade arbete på mitt skrivbord. Numera är jag av denna anledning bevandrad på barn program. Av outgrundlig anledning tittade vi på "Shaun the Sheep", barnprogram i stil med Wallace & Gromit, och av ännu besynnerligare skäl tyckte jag att avsnitten var småsöta. För att skjuta upp det outvikliga ytterligare en stund såg vi även ett avsnitt av Hollyoaks, en såpa som går på Channel 4. Det mesta går att se på catch-up (kom-ikapp) upp till 30 dagar efter att det sänts på vanlig tv. Nu har jag ägnat några timmar åt att studera in kriminologi och åt att vara social via cyberspace.

Imorgon ringer väckarklockan lite innan 7.00, skype-tid är inbokad mellan frukost och avfärd till dagens första seminarium klockan 09.00. Nu tänkte jag gå in och vara lite social med mina korridorsgrannar en stund, komma tillbaka in hit- krypa upp i soffan (läs:sängen för jag har bara en skrivbordsstol, besöksstol och sängen att välja på) och titta på ett avsnitt av Holby City.  Jag som skulle ha en tidig kväll, klockan kommer bli över midnatt ändå. Ja,ja jag är ju inte mer än 20 så neddragen sömn klarar jag lätt av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0