Biobesök

Gårdagen avlöpte kanske inte riktigt som planerat men kvällen spenderades inne i stan på ODEONS nya fina bioanläggning. Supermodern och jättestor. Att ta sig in dit från oss tar knappa 20minuter så det är smidigt. Vi hade lite filmer att välja på men till slut föll valet på Brideshead Revisited. Ett 40-tals klass drama som utspelar sig i England. Filmen var väldigt lik Försoningen (Atonement) för er som sett den. Sedan råkade jag väcka mamma på väg tillbaka. Trodde att jag hade klockan på svensk tid och tänkte passa på att kolla fotbollsresultaten. Klockan visade engelsk tid så alltså var det en timme senare än vad jag trodde i Sverige. Sorry! Framtida bioplaner är Nights of Rhodentha (eller något liknande), tydligen för alla som gillade Dagboken (The Notebook) och naturligtvis Quantum of Solace. Den nya Bond-filmen, till och med killarna tyckte att det var en bra idé. Sedan har vi nog övertalat dem att åka till Chester Zoo, jag det är lite halvtöntigt men kan nog bli roligt när vi är ett helt gäng som åker!

Idag tänkte vi åka in och fönstershoppa och kanske även ta oss till Heritage Market.

Nu är det snart äntligen frukost. Börjar serveras först 10.30 på söndagar, hungrig! Kaffe har jag kunnat ordna i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, jag är dödstrött i dag. Störd nattsömn, döttrar som tvingar mig att möblera om & sedan jobba hela eftermiddagen och kvällen. Stackars mig.

Vad kostar bio i England? Lite sådana skaer hade varit intressant att få reda på. Ha en ljuvlig dag!

2008-10-12 @ 11:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0