Bankvärlden

Något som jag har hemma och som jag inte tänkte så mycket på innan jag åkte över är en frisörsax.  Det är nu en månad sedan jag klippte mig och luggen börjar bli alldeles för lång. Resten av håret har också börjat bli lite långt fick jag kommenterat här, själv märker jag det mest på lugglängden. Det känns onödigt att gå till frisör för att klippa luggen så snart blir det väl till att ta till drastiska metoder- en vanlig sax. Ja jag vet, hemska tanke men just nu är det ett verkligt alternativ.

Jag var inne på banken tidigare dag och kollade så att mina csn pengar hade kommit in. Tack och lov var det inga problem. Mina csn pengar finns nu i tryggt förvar på ett bankkonto i England. Så tryggt att inte ens jag kommer åt dem! Åtminstone inte på ett par veckor än. Eller ja, det lär dröja minst 1 månad innan jag får ett VISA kort så tills dess måste jag in på banken och hämta pengar. Istället tänker jag använda mitt svenska kort och sparpengar och sedan föra tillbaka dem från det engelska kontot när jag får visakortet. Förvisso måste jag betala en extra avgift men det får vara som det vill med det. Sedan har jag konto, kort och internetbank så förhoppningsvis undviker jag allt krångel nästa gång. Frustrerande att bankvärlden ska vara så orimligt trög. Det är absolut inget fel på mitt konto förutom att en kostymnisse i London ska trycka på en knapp innan de skickar ut internetbankkod och visakort. Gud förbjude att han drabbas av musarm eller något annat farligt- bäst att ta det i lugn och ro!

För kvällen har Ella besök från Bristol och Becky är hemma i southport för att äta middag. Om en stund tänkte även jag springa bort och äta lite mat, just nu antar jag att kön är massiv så jag väntar till efter kl18.00. Studerar gör jag inte heller utan jag tittar istället på Morden i Midsummer på ITVs webbtv. Under min fleecefilt, elementen är bara på en stund på morgonen och en stund på kvällen så det är förmodligen lite kyligt här inne. Ella & Becky som varit hemma om påstår att vi vant oss vid en lägre temperatur, de upplevde sina hus som mycket varmare. Oftast tycker inte jag att det är så kallt, kanske vant sig vid lite lägre temperatur.

Dagens kläder är:


Gråa kostymbyxor från Lindex, av alla ställen, och en blårandig båttopp från Gina Tricot

* Ja mitt rum är kanske inte überpedantiskt men när man bara har ett utrymme är det ju onekligen lite svårare att inte hålla ordning på saker. Städerskorna är såå tacksamma för att komma in i vår trapp, generellt sett är våra rum allt från okej till riktigt städade (som mitt!) Tydligen finns det en hel del lortpellar i trappen bredvid. *

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad sjutton. Måste ju finnas någon form av elevutbildning hos frisörerna i Liverpool. Kan kanske vara värt en femtiolapp nu och då. Jag lovar, det är inte kul att klippa med en vanlig sax, blir tillräckligt illa med vår icke-längre slipade frisörsax. Möjligen gosa lite med någon av dina frisörvänner om att köpa en lite halvdan "billigt" när du kommer hem?

2008-10-18 @ 07:28:01
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0