Avbrott

En intessant kväll blev det igår, mitt i filmen avbröts vi av att brandlarmet satte igång. De testade larmet förra veckan så därför insåg vi att det borde vara ett "riktigt" larm men förvisso kan de sättas igång av röken från en överrostad macka. Hursomhelst var det bara att sätta på skorna och hämta jacka, mobil och nycklar. Eftersom hela Old Court är sammanlänkad måste alla "block" ut om larmet går i en trapp. Det visade sig att larmet gått i vår granntrapp, någon påstod att det varit ett skämt förslagsvis en smällare eller dylikt mer troligt är dock teori två att någon glömt sin pasta. Tydligen har de nämligen en kokplatta!

Idag blir det nog till att hoppa över träningspasset jag hade tänkt gå på under lunchen, dagen har börjat segt. När jag kom tillbaka från lunchen blev jag ståendes och pratade med vår städerska i gott och väl över en halvtimme och sedan hade jag lite annat att fixa undan. Nu är klockan snart halv tolv och jag behöver jobba på både med att redigera uppsatsen och studera in kurslitteratur. Ikväll ska vi fira till sefton park för en halloween show, kan därför inte räkna med att jobba till sent. Får nog bli till att utnyttja vädret och ta en rask promenad istället.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lugnt att veta att ni inte har någon kokplatta som kan glömmas.

2008-11-01 @ 09:15:28
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0