Strejk, kaputt och finito

Magnus och Brasses svär-låt spelar inne i mitt huvud men ni behöver inte vara oroliga det är INTE tidiga tecken på mental sjukdom. Det hade jag vetat för kurslitteraturen till det ligger uppslagen framför mig. Jag har ett legitimt skäl att höra dessa "röster" och det är även därför som uppdateringen här på bloggen varit lite sisådär.

Min gårdag måste ha varit en av de mest frustrerande jag har haft på ett bra tag, inte på alla plan men ett nog så viktigt. Min iPod är totalt kaputtgemacht, finito, slut och slagen som artist. Tydligen- och jag som öst så mycket kärlek över den. Både tidigare men även igår. När jag kommit över den första shock fasen över att de vanliga åtgärderna inte fungerade blev jag först lite arg men gjorde sedan minsann allt för att tillmötesgå alla möjliga och omögjliga o-uttalade krav. Hävdes strejken för det? Inte då! Den har tagit ledig och åkt på semester, på obestämd framtid. Slutsats: Petra öppnar plånboken.

Dock är det även så att min laptop har lämnat in en ledighetsansökan. Batteriet kommer gå i pension påstår det, när detta kan tänkas ske har den dock ingen aning om. Sedan hävdar förstå-sig-påare att jag delegerat lite väl mycket jobb till min dumburk, den dignar under arbetsbördan. Ja ja, jag är inte helt omöjlig. En verksamhetsplan är satt i verket, imorgon ska jag skaffa fram lite avlastning i form av en extern hårddisk. Denna kan tjäna till att avlasta min laptop, vara en back-up, samt filmsamling (tack vare F, själv är jag en snäll flicka och laddar inte ner något!) Sedan får vi väl se fram emot jul om jag låter datorn gå till sin sista vila. Eller åtminstone ställas på reservlistan. Funderar på att döpa min dator eftersom den uppvisar så pass mycket egen karaktär- några namn förslag? (De får gärna vara gångbara här i England) Slutsats: plånboken på glänt, mer eller mindre.

Allt är inte regnigt och trist, igår lyckades mamma i samarbete med min föredetta kollega och hennes arbetskamrat med bedriften att fixa tillbaka mitt svenska nummer. Detta nummer som inte alls skulle avaktiveras blev just det av någon klantpelle så fort jag lämnade Svea Rikes land. Mitt gamla simkort kunde de inte återaktivera men numret kunde han rädda och lägga på ett annat simkort som nu väntar på mig när jag kommer hem till jul! Slutsats: den vinner som är trägen!! Allt detta skedde ju med minimal insats från min sida men ändå. Det är kirrat och klart =)

Nu ska jag läsa en lite stund tänkte jag och sedan ska jag nog faktiskt titta på Arn- Vägen till Jerusalem. (Igår såg jag förresten på Hipp Hipp. Tiffany Persson, Kaj-Åke "Kajan" Hansson och flugan är fortfarande oslagbara!!! Det lär bli fler svensk-koloni kvällar. Andra är naturligtvis medbjudna och väldigt välkomna men jag tvivlar på deras deltagande)

Sov så gott allihop!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mmmmmmmmmm.......låter lite som I-landsproblematik. Men ok, det är ju i den världen VI lever. Det där med namnförslag får bli när jag är på stadiga ben igen, just nu är de alltför darriga.

2008-11-14 @ 10:19:52
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0