Söndags-mys

En regnig söndag är till ända. Till min förtret har jag till slut fått ge vika för vinter-marodörerna, det vill säga förkylningsbaciller. Halsen är öm och huvudet mosigt. Så efter frukosten bar det iväg till ASDAs egna apotek där jag köpte Ibuprofen för ungefär 6:-. Under frukosten hölls förresten en tyst minut, snarare ett par men det gör ingen större skillnad. Idag var det nämligen Rememberence Day, vilket jag och Maxine (tror jag i alla fall han heter)- en fransk kille som brukar äta frukost samtidigt som mig, kom fram till efter lite debaterande.

Under eftermiddagen har jag hunnit med att studera, prata med mamma samt ta mig en liten vilostund. Skön och välbehövlig! De andra tjejerna här är hemma över helgen så jag gick och åt middag med Vincent. Han var gullig nog att komma upp för att höra om jag behövde något från Tesco (egentligen ville han nog ha sällskap också men jag orkade verkligen inte). Tyvärr hade de inget av det jag behövde men istället bestämde vi alltså att slå följe till middagen.

Jag jobbade lite grann efter middagen men blev sedan övertalad till att vara social. Okej, okej, okej. Jag var kanske inte svårövertalad direkt! Nu är jag hemkommen från en härlig, spontan, pratstund med Paddy. En kopp te blev precis färdig och med den som lindrig tänkte jag krypa ner i sängen för en tidig kväll. Om man räknar bort förkylningen har det varit en mysig helg: lite jobb och lite ledighet! Imorgon är det nya tag med kurslitteraturen. Efter en helg som gått i förkylnings-mosets tecken är det behövligt och jag hoppas på en piggare och fräschare jag. Det hade nog ändå inte gjort mycket nytta att prompt sitta vid skrivbordet för sakens skull.

Hoppas att ni alla sover gott därhemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0