Söndag middag

Vad ska jag säga, som student boende på universitetshallar har jag fått ställa om min cirkadiska klocka något. Frukosten här serveras inte förrän 10.30 på söndagar. Sitter och pratar ett tag, kollar mailen när jag kommer tillbaka och vips så är det middagstid! Hur gick det till liksom?!

Annars är det en del plugg som gäller idag, igår gjorde jag inte ett jotta på det planet. Efter frukosten lade jag mig för att läsa lite i boken jag köpte i fredags, på eftermiddagen pratade jag lite över skype (återigen om brandlarmet stängs av efter ett par sekunder = falsklarm!!) sedan var det helt plötsligt mörkt och matdags. När man bor i catered känner man sig ungefär som Skalman. Mycket rutas in efter matttiderna, särskilt eftersom den maten redan är betald för. Annan mat går på "lyx"-kontot vilket inte är en omfattande budget. Jag köper hem kaffe, te samt lite müsli och tyskt rågbröd. Frukt tar jag borta i matsalen eftersom det serveras till varje måltid.

Hursomhelst, egentligen är absolut sämst att gå ut på helgerna. Det är dyrt och förhållandevis fullt av alldeles för gamla människor som inte ännu har begripit att inte längre är universitetsstudenter. Nu är jag inte så fördomsfull att jag föreslår att de ska hålla sig hemma alltigenom, den grupp jag syftar på är dem som klär sig, uppför sig som alternativt försöker ragga upp oss som är i deras barns/barnbarns ålder. Om ni är med på vad jag menar...? Därför stannade vi inne igår och tittade på film- bättre att lägga sina pengar på att gå ut under veckorna, mycket roligare!


Dagens outfit: top från Ellos, jeanskjolen är lånad av Becks och strumpbyxorna köpte jag på Vero Moda här i Liverpool!


Nu är det åter till kognitivpsykologi och studier om alla möjliga aspekter och teorier om minne. För den som undrar hjälper kunskap om detta inte ett dugg för att förbättra ens eget. Tro mig, då hade jag varit långt mer entusiastisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0