Sofistikerade, allvarligt alltså!

Jag har hört rapporter hemifrån att det är vinterland i Skåne. Inte nog med att det redan snöat, den ligger kvar så pass att pulkor har åkt fram på sina håll. Där ser man! Det är inte riktigt lika vintrigt i Liverpool men säkra källor påstår att det minsann är snö att vänta under helgen. Vi får väl se hur det blir emd den saken, har hört att det där med snöandet här liknar det i skåne. Mycket eftersom det är nära kusten, eller något liknande. Jag kan i alla fall intyga att det är lägre temperatur utanför, förvånande när det nu är slutet av november. Talangfullt faktiskt att vara lite motsträvig så här års eller vad tycker ni? Kände oss som att vi låg i lumpen igår på väg till middagen, full packning & språngmarsch genom skogen för att reka upp föda. Nåja, det var väldigt överdrivet men underhållande under promenaden bort till matsalen.

Igår kväll såg vi en reproduktion av den danska pjäsen Festen, framförd av Liverpool Studentförenings drama grupp. Pjäsen var överlag väl spelad och det var faktiskt rätt roligt. En biljett kostade 37,5:- och värre kan man ju annars klara sig undan med en fredagskväll. När vi ändå hade slagit in på den något mer sofistikerade vägen passade vi på att gå bort till en pub som heter The Caledonia där ett jazzband spelar varje fredag. Nu är ju inte jazz precis i min smak så vi stannade inte särskilt länge men det var hursomhelst ändå en trevlig kväll.

Idag behöver jag åka in till stan och köpa på mig lite hygienartiklar, då tänkte jag passa på att fortsätta på den inslagna vägen. Vi är ett gäng som ska in om The Walker och titta på en utställning med gay konst. Fråga inte mig, jag har ingen aning om vad det är. Det är dock gratis och vem tackar nej till grattis fnitter och kanske till och med några gapskratt. Vilken syn, kommer säkert vara djupa konstsjälar där som hummar och mumlar, sedan jag då- fnissade och allmänt förundrad över vad s*t som går under namnet konst. Vem vet, jag blir kanske helt uppslukad även om jag starkt tvivlar på detta. Anledningen att jag går är att en av killarna läser konst som sidokurs och jag tror han var tvungen att gå. Hans resonemang förmodar jag är att ta så många som möjligt med sig i fördärvet! Uppdatering följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0