Regn och rusk

...är vad vädret bjuder på idag. Tack och lov var det inte lika illa imorse när jag begav mig in till stan för mitt läkarbesök. Inte mycket blev sagt utom att de vill göra ett ultraljud för att se om/hur det är lämpligt att ta bort knuten vilken fömodligen är antingen en senknuta eller i mjukvävnaden.

Inatt, ja- nej mycket sömn blev det inte även om tanken fanns där. Istället blev det ju till att "leka" med mina nya leksaker! Blev kanske lite uppslukad av att medemums fixa och dona =) Konstigt hur detta med nya saker korrelerar till så många andra delar av livet, vi växer aldrig riktigt upp- vi flyttar bara fokus från enklare stimuleringar till mer komplicerade. Ofta går väl kostnade hand i hand kan jag tänka. Nu generaliserar jag ju lite men överlag tror jag det stämmer hyfsat.

Annars har jag flyttat filer från datorn till den externa hårddisken och hoppas att det underlättar. Minnet har studerats- anteckningar och sammanfattningar från kurslitteraturen får dock vänta när jag istället går över till att studera dysfunktionell psykologi.

Ångest och fobier, när jag tänker efter skulle det säkerligen gå att argumentera för en ny ångest/fobi som är synnerligen rotad i tid & rum. Nämligen teknologisk ångest/fobi; vad GÖR jag om mina dumburkar slutar fungera?! Alla nummer är sparade i mobilen  - enbart- allt jobb och bilder finns på datorn, musiken på iPoden osv osv.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Lät ju inte bra med en Knuta? Har jag missat nåt? Du tar väl ordentligt hand om dig därborta?

2008-11-19 @ 22:09:13
URL: http://sannaiknopparp.blogg.se/
Postat av: Susanne

Lät ju inte bra med en Knuta? Har jag missat nåt? Du tar väl ordentligt hand om dig därborta? Kram

2008-11-19 @ 22:15:06
URL: http://sannaiknopparp.blogg.se/
Postat av: Petra

Det är ingen fara. Har haft en ofarlig knuta ett tag som förmodligen trycker på något när jag använder armen. Det är mer ett störigt problem än ett "riktigt" medicinsk men lika bra att ta bort den.

2008-11-20 @ 01:33:55
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0