Redan söndag eftermiddag igen

Bedöva mig, söv ner mig, rent allmänt hjälp! Att studera lingvistik är så fruktansvärt tråkigt att det knappt är sant. Bryr mig inte ett endaste dugg om hur de här processerna fungerar, fonetik och allt vad det nu kallas. Många författare verkar dock tycka att det är synnerligen viktigt ämne inom kognitivpsykologi eftersom de envisas med att ägna alldeles för många kapitel åt att i detalj beskriva fenomenet. Argh!

Vädret har gått från mysigt snöande till halvorkan och ösregn- inte heller så trevligt. Kullkastade mina planer något, hade tänkt promenera bort till stora Tesco och handla lite. Det tänker jag verkligen inte göra nu. Får masa mig in till stan och köpa ny mascara dock men det lär bli en kort visit.

Får se vad kvällen erbjuder men med det här vädret känns det som att det lutar åt att kura ihop sig och se på film.

Tänk, om ungefär 3,5 vecka är jag hemma i Sverige och hälsar på =) Någon fördel ska det ju vara med att tiden springer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0