Helg!

Idag har varit en skön latdag!  Imorse var jag uppe och åt frukost som vanligt, tillsammans med ett annat gäng som jag brukar träffa under helgfrukostarna. Det är en av de härliga fördelarna med att bo i universitetshall, utan att behöva bestämma något stöter man på andra människor. Som exempelvis på helgmorgnar! Efter lite kontakt med familj och vänner i Sverige- den som uppfann skype borde tackas tusenfalt även om kvalitén ibland är sisådär- åkte jag in till universitetet för att få tag på en bok. Enligt hemsidan skulle den finnas inne men icke, så det var bara att åka hem igen! På vägen passade jag på att köpa Lil-lets, dvs tamponger, tydligen har de inte samma storlekssystem som OB och Coop har. Det blev jag varse när jag kom hem, super här motsvarar våra blåa regular- lite snopet.

Lite mer skype-tid som blandades med intagandet av lite studentföda- jag ber om ursäkt mamma men du har ju sagt att jag ska se till att äta regelbundet! Lunchen bestod av müsli, grekisk yoghurt och en nedskivad banan. Sedan bestämde jag mig för att inte plugga idag så jag tittade på ett avsnitt av Kommissarie Morse! Ja, även vi studenter kan ibland strunta blankt i allt som borde bankas in i huvudet.

Nu under eftermiddagen tog vi en promenad bort till stora TESCO, egentligen behövde jag inget annat än tamponger i rätt storlek och en tändare till värmeljusen. Dock passade jag på att köpa lite mer kaffefilter och hårgelé när jag ändå var därborta. Tyskt rågbröd på surdeg hittade jag också!!! Runt 11:- för 10 skivor. Tyskarna kan något som engelsmännen inte kan- baka bröd! De kan inte bygga hus heller men vet inte vem man borde nämna som slår dem, polacker kanske? Hittade även en super müsli som jag inte köpte men som jag tänkte skaffa hem när min andra tar slut. (Eftersom jag får lagad mat på kvällen brukar lunchen vara antingen en skål müsli eller en varma koppen.) Visserligen något dyrare men som sagt, jag bor själv och jag håller mig mätt längre.  Förresten- titta vad vi hittade bland Tescos sortiment:



Ikväll blir det myskväll- tända ljus och en bra film! Men just nu ska jag snabbt kolla igenom powerpoint-showen inför måndagens ena föreläsning (så helt ledig är jag ju inte) för att se så att jag har koll på läget, sedan ska jag lägga mig i min "soffa", läs: sängen med kuddarna förflyttade till långsidan som ryggstöd, och läsa en bok. Köpte boken på flygplatsen när jag kom hit och har ännu inte läst ut den! Det måste vara ett rekord i slöhet för mig, brukar läsa en bok i veckan men tiden har bara snurrat på.

Har ni en skön fredag??

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tjena. Var rätt lugn helg här också. Har ju djur att sköta och mat att handla hem och kanske rent av laga till och så går tiden...



Det är svenskar som är bäst på att bygga hus. Eftersom det är så kallt. Också är uppvärmningen så dyr pga all energiskatt.

2008-11-02 @ 20:56:49
URL: http://sannaiknopparp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0