En tekniskt mindre värld

Världen krympte lite till idag. Hittade en tjänst på nätet där Lugis hemmamatcher sänds direkt online, missar man matchen går det även bra att se matchen i efterhand! Alltså har jag ikväll sett fredagens match mot Lindesberg! Teknik är inte enbart av ondo, den gör det möjligt för mig att i teorin befinna mig på flera ställen samtidigt. Även bosatt i liverpool kan jag ta del av livet i sverige. Både familjens och vännernas men även som nu, se handboll. Det är rätt skönt att sjunka ner i soffan/sängen, känner mig trött ikväll. Samtidigt är det inte särskilt varm och mysigt här i rummet, elementet är förvisso på men vinden går rakt genom fönstret. I ett försök att stänga ute i alla fall lite av kylan har jag dragit för gardinerna och jag har även tänt lite värmeljus (de ska jag snart släcka för att inte somna ifrån dem). Det känns redan lite varmare =)

Tidigare idag var jag inne för att uträtta ärende i stan. Har förresten allvarliga funderingar på att köpa en kaffekokare, hittade en för lite under 200:-. Även om de individuella filterna fungerar utmärkt blir det ju dyrare i längden samt att det är lite slöseri, speciellt om man ska göra mer en 1 kopp. Annars skulle man kunna köpa en cafetiere (sådan där kaffepress-makapär). Nackdelen med en sådan är ju att kaffet kallnar på direkten. Fixar nog en kaffebryggare imorgon. Kan vänta tills jag fått mitt visakort tänkte jag. Hursomhelst var det ju egentligen inte alls det jag skulle berätta. VAd jag däremot skulle säga var att det är konstigt hur ens vanor ibland påminner en om hemma. När jag satte mig på bussen för att åka hem kom jag på mig själv med att rulla tummarna. Precis som mormor gör och som jag alltid har gjort sedan jag var liten och "bodde" hemma hos henne. När jag satt där och rullade tummarna kände jag mig på en gång långt borta samtidigt som vår gemensamma vana på något sätt innebar att mormor var med mig där på bussen.

Nu ska jag ta mitt te och lägga mig och läsa lite för nöjes skull, dvs läsa en skönlitterär bok och inte kurslitteratur. Psykolingvistiken var så tråkig att jag känner mig lite anti-studier ikväll. Imorgon tänker jag blankt strunta i det och istället läsa kriminologin och öva på SPSS inför tentan på torsdag. Sedan ska jag roa mig med dysfunktionell psykologi också. I psyklingvistik tänker jag göra ett absolut minimum för att klara tentorna, inte ett komma till tänker jag läsa. Så det så!

Har ni haft en trevlig helg?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jodå, legat på soffan, fikat, legat på soffan, fikat osv.

2008-11-24 @ 14:30:55
URL: http://petragron.blogg.se/
Postat av: JoJo

Ha det visste jag inte men det e ju jätte smart. Jag och pappa var och såg matchen. Vann ju stort men dem spelade ente så jätte bra precis som du märkte...En hel del konstiga domslut oxå. Puss

2008-11-24 @ 15:34:32
Postat av: Susanne

Ha ha vad kul med tumrullandet!

2008-11-24 @ 20:07:59
URL: http://sannaiknopparp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0