Världen är allt bra liten

Genom ett engelskt intranät vilket riktar sig till de som söker eller redan går på ett brittisk universitet har jag stifftat bekantskap med en hel del blivande L'pool studenter. En del ska läsa samma kurs, andra bo där jag ska bo & en del har helt andra intressen. Tycker det är ett bra sätt att redan innan skaffa sig en uppfattning om staden- många forum utbyter även praktiska erfarenheter såsom flytttips, tips om ekonomi, mobilabonnemang etc etc. Poängen är i alla fall att en av dessa bekantskaper ska läsa samma kurs som jag, bo i samma hall & hör och häpna- hon är från Skåne. Närmare bestämt Kristianstad. Detta sammanträffande hade vi rätt så roligt åt. Någon matte intresserad person (då inte jag) kan roa sig med att räkna ut den statistiska sannolikheten för detta. Jag nöjer mig med att konstatera att den nog är rätt så låg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0