Ännu en måndag

Innan jag sticker till jobb tänkte jag surfa in på lite bloggar för att kolla läget. Från syrrans blogg når mig informationen att "vi" (i ordets lösa bemärkelse eftersom jag uppenbart inte varit inblandad) köpt en kolgrill. Passar ju bra eftersom jag tänkt bjuda på grillat i helgen. Har nämligen bjudit hem lite kompisar för att "fira" att F åter är på svensk mark.

Lill-syrran ska följa med mig till jobb idag i förhoppning att kunna få lite extra-jobb. Får hoppas att det blir lite lagom att göra. Normalt sett diskar caféet (läs:jag) på sommaren men idag skulle visst en ny diskare läras upp. Vi får se hur det blir- det går säkert bra. Igår kom jag ifrån lite tidigare än vanligt & möttes av en riktig skur på väg till bussen. Istället för att hoppa på vanliga pendeln sprang jag snabbt ombord på snabbussen in till Lund & tiggde hämtning vid statoil. Ibland kan det vara riktigt skönt att oplanerat komma ifrån något tidigare, samtidigt hade jag möjlighet att träffa mormor en stund. Hon hade varit ute i trädgården och styrt upp till regnet kom varpå hon istället skred till verket inomhus!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hello
Hur gick dagen undrar man ju nyfiket...?
Verkar bra att ha en hjälpsam mormor. Ebba är hos sin mormor idag. Oj vad jag hinner surfa! Värdelöst det här bloggandet, kommer ju inte loss från datorn :)

2008-05-20 @ 13:27:57
URL: http://sannaiknopparp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0