Shop-stop....snart

Det här med köp-stopp, eller snarare shopping-stopp, verkar vara en ständigt förekommande tanke. Lika svävande som att tstora delar av jordens befolkning ska ta tag i sitt liv 1 Januari samt varje måndag. Mitt löfte till trots slog jag mig ned i soffan med vår/sommar katalogen och hittade massor av plagg som jag tänkte köpa. Det har jag nu inte gjort, än. Försöker förtvivlat intala mig själv att jag har så det räcker och mer än jag rimligen har råd att frakta över Nordsjön (wikipedia.com är en listig uppfinning). Men jag har ju inte den klänningen eller de shortsen. Någon snälla rädda mig från mig själv eller donera pengar till forskning om hur man på mekanisk väg kan stänga av/sätta på gener. För tillfället skulle jag vara ypperligt tacksam om min shopping-gen (lokaliserad på 2:a X kromosomen, Y kromosomen är för kort/liten för att innehålla så relevanta och viktiga gener) stängdes av tills jag har mer pengar. Jag skulle visserligen kunna använda mig av min starka karaktär med det känns som slöseri av resurser vilka bör sparas till en nödläge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0