Ropade hej för tidigt!

Naturlich! Routern som fungerade så utmärkt fungerar alltså inte längre OCH den stationära datorn har beslutat att begår kompledigt och fungerar således inte heller. Skärmen "stänger" av sig själv och går inte att sätta på igen..hmpf. Kort sagt så är den, för tillfället åtminstone, kaputt gemacht. Visserligen har jag ju min egna bärbara men det är inte poängen. Mamma & J använder den, det får naturligtvis låna min - bara det att vi då är tillbaka till att pussla med tider & behov vilket jag så naivt trodde att jag hade ordnat. Jaja, mitt trollspö var väl inte så fantastiskt i alla fall.

Jobb däremot ser det ut att bli mer av framöver, samtliga dagar i veckan i 2,5 månader framöver. Måhända är det i bästa laget men det är ju dock för en ytterst begränsad tidsperiod - pengarna är välkomna & ja, jag vill ju att tiden ska gå fort. Det bästa medlet som står tillbuds då är att sysselsätta sig själv: 9h jobb samt restid om dagen, 6-7 dagar/vecka tar effektivt hand om det! Hursomhelst verkar min chef/-er inte omöjligare än att det går att prata med dem om när jag behöver ha lite ledigt, t.e.x för att klippa mig eller dylika VIKTIGA saker. Det enda som är lite synd är att detta innebär att jag inte kommer kunna hälsa på varken E eller F vilka båda kommer hem från sina utlandsdestinationer i slutet av Maj. Synd, men c'e la vie! (stavas det så?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0