Recept på en egen kväll..

Ibland strular saker bara för att göra vardagen lite mer oförutsägbar sådär. Hade nästan skrivit klart det här inlägget då det av någon konstig anledning raderades. Inte heller gick det att hitta ett utkast även om tanken är att en automatisk kopia ska göras varje minut. Kanske beror det på att jag inte skrivit in en rubrik? IJag bytade istället till min egna laptop som de senaste veckorna varit kopplat till tvn nere i vardagsrummet eftersom DVD inte längre fungerar. Lät kablarna sitta så tänkte sätta tillbaka den sen när jag är klar. I alla fall tänker jag inte försöka skriva om det försvunna inlägget utan skrivet ett nytt istället. En kort sammanfattning dock: bilen var klar redan nu på eftermiddagen och det blev inte lika dyrt som vi befarat att det skulle kunna ha blivit.

Nu och då skulle det vara skönt med ett eget ställe, senaste tiden har det varit mer nu än då för min del men det har ju sina naturliga orsaker. Idag när jag körde M till affären, efter att ha hämtat bilen på verkstaden, blev jag dock sugen på en alldeles speciell aktivitet, synnerligen kvinnlig bör jag kanske tilläga- mitt recept på en härlig egen-kväll. Först jobba hela dagen sedan bege sig hemåt, med fördel till en lägenhet (har alltid varit en lägenhets människa, möjligen beroende på att jag alltid bott i hus, eller på att jag förknippar lägenhet med självständighet och stadsliv?!) I alla fall, väl hemma byta om till en skön mys-outfit, plocka fram ett paket Ben&Jerry's, Peace of cake eller Cookie dough, ur frysen (konstigt eftersom jag aldrig äter glass, men B&J är en sak för sig som på senare tid börjat säljas även i Sverige och i praktiska burkar av olika storlekar), ta fram en flaska vin och sätta på lite musik eller en film. Kanske borde jag lägga till någon form av näring men istället tänker jag säga en nacho-tallrik, nästa gång tar jag en riktigt god sallad. Tja- allt som saknas är ju egentligen den där delen med att vara själv- här hemma går det att ordna detta dagtid, ibland med extrem tur några timmar även under kvällstid. Att be övriga medlemmar i hushållet att skulkle ombedas dunsta hela kvällen samt natten känns inte särskilt realitiskt. 

Kom på en sak till, mellan jobb & hemma skulle jag vilja mellanlanda på ett poweryoga pass och sedan vidare till ett dagspa och få en ansiktsbehandling & en hot stone massage.

Oh, I want! Får göra detta när jag flyttat till Liverpool- fast ansiktsbehandlingen lär jag av ekonomiska skäl få administrera själv. Eller så kan kanske jag, F, F:e & E göra detta till sommaren. Om inte annat så kan jag så länge drömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0