Ordning & reda

Det är bara att erkänna att vissa saker inte blir gjorda i rödaste rappet. I ett par dagar nu har jag tänkt plocka undan saker som hamnat lite varstans (gjorde jag inte det för ett litet tag sedan och lovade mig att hålla ordning- löftet är i alla fall förnyat & nu är jag fast besluten att bli mer ordningssam. Ett par minuter om dagen, som ett vitaminpiller) samt färga håret. Innan jobb idag har jag åtminstone plockat upp & snyggat till lite, själva städningen får jag göra senare ikväll, likaså färgningen av håret. Snopet att komma försent till jobb för att jag missade bussen med förklaringen att jag var strängt upptagen att försköna mig.

Jag har en tanke, eller borde jag välja ordet förhoppning, om att jag kommer att hålla bättre ordning sedan när jag bor själv. Hoppet är ju som sagt det starkaste människan har, allt tyder ju i realiteten på att jag kommer fortsätta vara en periodare- men den som lever får se. Konstigare saker än så har ju inträffat och å andra sidan har jag kanske inte så mycket val annat än att hålla ordning när jag nu ska bo i ett studentrum. Var sak bör, av nödtvång, ha sin plats- återstår bara en endaste pytte-liten detalj. Att hitta och utse denna plats och dessutom komma ihåg hur jag tänkte. Ehh, sure- why ever not?! Det finns i alla fall ett IKEA i Manchester där jag får shoppa lite billiga bäddset och förvaringsgrejor.

Så ikväll blir det alltså till att ta mig i kragen: garderoben ska rensas, rummet ska städas & organiseras, håret ska färgas. Eller så sätter jag på Sense & Sensibility på datorn och gör inget av det här ikväll heller....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0